torsdag 2 oktober 2014

Någon har gömt min kamera

Men alltså nu ger jag upp...
Man kan ju inte offra hela dagen på att söka, eller kan man det?

Någon har lagt sin kamera på ett fiffigt ställe. Ni vet ett sånt ställe så man ska hitta igen den direkt nästa gång man behöver den.
Gör ni någonsin så eller är det bara jag???
Tala om en ständigt återkommande kurragömma-lek.

Alla de säkra ställena där jag oftast brukar ha min kamera är tomma.
Skit alltså, så irriterande.
Tänkte ju ta bilder på mina vackra pelargonier. Ville visa så fantastiskt vackra dom är fortfarande. Små knubbiga och alldeles full i blommor.
Men nä. Det blev ju då inte, var har jag lagt kameran?

Ville också visa gruppen med söta tomtar som växer till sig i mitt handarbetshörn.
Men nä, inte det. Himla jag, var har jag lagt kameran?

Släpp det Monika. Den kommer fram men inte just nu......

Okey. Vi tar tag i nåt annat då.

I går till exempel.
For på morgonen ner  till Jimmy.
(Tack och lov för Imodium)
Jimmy skulle på lasarettet och göra en massa saker. Eller inte en massa saker nu ljög jag men han skulle och ta nå prover som skulle skickas till Umeå. Dessutom så blev det starten på denna omgångs cellgiftbehandling med allt vad det innebär. Började med ett slippa-må-illa-piller och avslutade med en näve med Cytostatika-piller. Jösses han måste ha med sig en hel ryggsäck för att få med sig alla mediciner, det var både dosetter och en massa med påsar med piller i. För att inte tala om dessa enkäter som han fyllt i.

Efter det så var det röntgen som stod på tur.
Alltså det är inte sant vad dom måste gilla att umgås med min son, men vet antagligen lika mycket som det jag gillar det. I snudd på två timmar så var han där inne. Jag glömde då fråga om dom spelat poker där eller om dom verkligen röntgat hela tiden.

När så det var avklarat så blev det ett snabbt fika ner i lasaretts-cafét.

Sen blev det lite shopping. Att följa med karlar när det ska inhandlas kläder eller skor tar inte lång tid. Redan andra paret skor Jimmy provade var som en dröm.
Satt som en smäck direkt. Det är väl ett höjdarbetyg.
Sen var det då bara kvar att fixa en gevärsrem åt Kenneth så var vi klar. Butiken med jaktgrejor i Bergsviken levereraralltid, dom är som ett säkert kort. Har alltid det som behövs.

Lite snack hemma hos Jimmy innan det bar iväg hemåt.

Bra dag.

Nä men om jag skulle ta tag i dagen innan den bara runnit genom fingrarna.

Nu ringer det. Kommer strax.

Blir besök. Hurra. Då behöver jag inte gå och snegla efter kameran.

Ha det gott alla.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar