måndag 6 oktober 2014

En bra helg

Halloj och god morgon.

Om jag nu blir sittandes här och gör ett väldigt långt inlägg så påminn mej, Jag har faktiskt en tid hos Farbror Doktorn nu på förmiddagen. Vore hur tråkigt som helst om jag missat det.

Helgen i helgen har varit en himla bra helg.
På lördag kom Jimmy och Sara upp. Ja naturligtvis följde Elis och Kasper också upp.

Sara hade lite shopping att göra i Boden så jag, Jimmy, Elis och kasper fort till fisket i andra änden av byn. Som vanligt så är det ett härligt spektakel att se.
Det står folk och jobbar både här och där. Någon håvar upp, någon annan tar livet av fiskarna, sen är det ju någon annat som med en stor håv tar dom med till försäljningen, där får man peka och säga hur man vill ha sin fisk, filead till exempel.
Alltså så står det någon som rensar och  filear på ett annat ställe.
Dessutom fanns det folk som inte gjorde annat än rökte fisk


Sen var det nog bara affärspersonalen kvar att berätta om. Men som sagt. Massor med folk som gör en massa. Hela tiden. Så skojigt så att titta.

Senare på dagen så for jag och Jimmy förbi slaktboden. Där var det också fullt upp. Två älgar hade dom skjutit och Kenneth hade travat högt på fyrhjulingsvagnen för att få med sig alltihop.




På söndag byttes familjen från Öjebyn till Vilja från Heden. Visserligen hade Vilja med sig både pappa och Adde men dom låg ju bara under en folkräjsare och skruvade hela tiden.

Vi tog ju naturligtvis även med oss Vilja till fisket. Men se på väg dit var vi tvungen att stanna till vid slaktboden. För där hängde en skjuten björn. Litet lätt obehag när man förstår att det går att skjuta björn här uppe i min skog. 
Hurves.
Nå men den där björnen kan då inte skrämma mej mera.



Just det, jag glömde ju berätta att man har ett stort akvarium nere vid fisket där kan man kolla på de stora fiskarna. Dessutom ingick gratis dusch. Var ett väldans skvittrande och plaskande från dessa bjässar till fiskar.

Nå men jag tror jag ger mej nu och hoppar in i duschen. Sen är det doktorn som gäller.

Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar