tisdag 14 oktober 2014

Slut löv, nästan i allafall

Gomorgon på er allihop.

Tänk att förra veckan hade vi vackra löv i träden i alla möjliga vackra färger. Men så kom det då en decimeter med blötsnö...... Trolleri trollera. ... Borta.... nu är det mest nakna grenar som syns.
Känns en aning trist att det vackra färgerna redan är borta, men jaja. Det är ju så det ska vara. Allt har ju sin tid.

I dag ska jag och djuret ut i skogen och plocka enris och lite granris. Det är som läge nu att ta bort mina boll-krysantemum och mina andra blommor som jag har i krukor på altan. Dom hänger lite med blommorna.... Hehe.... Nu ljög jag, vadå hänga lite? Nä men hela de stora växterna har blivit ett med kanten på krukorna.
 Heldöda.
Kommer att bli fint med lite lyktor och en- och granris på altanen..

Annars så blir det nog inte så mycket gjort här hemma idag.
Tur var ju det för jag läser en sådan bra bok så den vill som hålla mej sällskap hela dagen.
Nä men visst ja.... Jag har ju tagit in en massa kyckling. Jag ska ju laga mat så här finns färdiga byttor.
Till kycklingen idag ska det serveras ugnsrostade rotsaker.
Jisses va gott.
Nå men först ska jag och boken ha en träff med en kopp kaffe och ett stort glas vatten.

Ha det gott alla.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar