lördag 11 oktober 2014

Lördag morgon

Men alltså.
I natt har jag och Bonzo delat samma hörn av sängen. Det är inte sant så nära han har legat. Annars brukar han ligga i min säng till jag kommer och vill lägga mej. Då hoppar han från sängen och till en kista som vi har i sovrummet. Men som sagt i natt har vi legat tätt-tätt.

Nu på morgonen när jag kikar ut gen om fönstret så förstår jag varför:
Takras.
Bonzo gillar inte takras.

Även idag är backen vit. 

Jägarna är ute på jakt även denna dag. Dom hålls nog inte så långt borta för det står två bilar på vår går som jägare lämnat efter sig.
Vet inte riktigt vad jag ska ta för mej en dag som denna. Har som inte bestämt mej.

Köttsoppa kokade jag ju i går så det stod härliga till.
Kan ju se lite våldsamt ut när man håller på att koka soppköttet, eftersom jag kokar allt kött på en gång och sedan fryser ner i lämpliga portioner. Jag vill ju inte ha en massa ben i frysen. De tar bara en massa plats.
Så här såg det ut med alla pannor med köttben. 

Nä men jag tror att jag ska ta och förbereda  mej för melodikrysset. 
Koka kaffe, plocka fram stickningen, starta upp laptopen och sånt.

Ha det gott alla.


.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar