tisdag 7 oktober 2014

I väntans tider

Hmmm.
Hur tänkte jag nu?
Fort och fel känns det som.

Igår så pratade jag med postens utkörnings-avdelning. Det är fyra däck på väg hem till oss. Så vi kollade av att adressen var rätt. Däcken skulle tidigast köras ut idag. Någon gång mellan 8 - 16. Eftersom det krävs attest så måste någon vara hemma när däcken kommer. Så man skulle ringa 1 timme innan budbilen skulle komma.
Så frågade den trevliga tjejen om det går bra att ringa på detta nummer? Jag som verkligen vill vara hjälpsam sa ju naturligtvis att: - Visst det går jättebra..!!!!????

Det är 2½ timme sedan jag klev upp. Vet inte hur många gånger jag har kommit på att jag skulle behöva gå ut:
Hämta nåt i frysen
hämta in morgontidningen
Hämta in lite vinterkläder
Städa lite i pysselstugan.
Bära in ved.

Men alltså. Jag sa ju att dom skulle ringa på hemtelefonen...... Smart....men inte alls.

Telefonen ringer. Vänta.

Det var Kjell.
Han ni vet som bor i andra änden av byn och dit Bonzo sticker titt som tätt.
Kjell ville bara berätta att hundrymmar-transportbilen är på väg tillbaka med en stycken rymmare.

Jijjes och jag som inte ens kom ihåg att jag släppt ut honom.

Men se nu händer det grejor.
Dagens väntan är över. Lantbrevbäraren trevlig, pigg chaufför som tänkte till. Däcken rymdes ju i hans bil varför skicka den med separat budbil.
Jippi nu behöver jag inte passa telefonen.
Bara för att fira våran plötsliga frihet. Min att jag inte behöver passa telefonen och Bonzos att han fått sig en språngmarsch på några kilometer så blir det trimning av en stycken hund.

I går när jag också skulle trimma hund hade jag så tur att Anna, Signe och Edvin kom på besök. Undrar om jag kan ha så tur att det händer nåt skoj så vi slipper trimningen idag??

Ha det gott alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar