tisdag 21 oktober 2014

Tangentbordet själv-läkte

I går kväll så tänkte jag, trots att det var kväll och jag var på väg i säng, göra ett inlägg i min blogg.
Jag ville inte alls gå och lägga mej, nä jag ville skriva.
Men någonstans där mitt i mitt bloggande så blev det nåt fel.
"Nåt fel" i detta fallet var att jag kom åt någon knapp som jag inte skulle kommit åt.
Vilken hade jag ingen aning om. Det bara hände och dessutom satt jag ju i kolmörkret och skrev.
För tanken var väl att jag skulle gå och lägga mej, men på vägen runt i huset och släcka passerade jag datorn......... och... ja men varför inte............ Jag skriver några rader.

Sur som ättika skrev jag ett rop på hjälp på Facebook... Nä det gjorde jag inte för det gick ju inte att skriva hjälp. De tre sista bokstäverna i alfabetet blev ersatt med alla möjliga fåniga tecken.... Jag skrev ju help så någon skulle förstå mitt dilemma.

På morgonen så kollade jag på mobilen om det var någon som hörsammat mitt hjälp-rop. Absolut. Vänner är bra att ha.
Nå men då var det ju bara att gå till attack mot tangentbordet igen.

-Määää... tala om paff.
Ordningen var återställd. Alla bokstäverna var på plats.
Jag känner än va snopen jag blev när jag förstod att den själv-läkt under natten.
Mysko eller hur?
Skit samma hur det gått till, jag är så glad att jag kan skriva ingen.

Då tar vi väl vid där jag fick sluta igår.
Jag hade skrivit att Tjejorna i syjuntan varit hit och det var hur trevligt som helst precis som tidigare. Sen skulle jag skriva att dagen blev ju inte sämre att Kicko var här och åt lunch och fixade min frisyr. Hennes trevliga sällskap blev ju som en underbar förrätt på hela den här dagen.

Så skulle jag skriva, tänkte jag men det såg inte riktigt ut så när jag skrev.

Nu undrar jag om det är någon som kan berätta för mej vad det är för fel på den bärbara hemtelefonen. Den vill inte ladda.......
Dags att köpa ny kanske.
Åhhh, vad jag önskade att man klarade sig utan hemtelefon. Tänka va skönt att bara använda mobilen. Men bor man som jag gör så är det inte riktigt så det fungerar.

Nå men nu gäller det att greppa dagen.

Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar