fredag 3 oktober 2014

Bena fisk och sånt

Börjar dagens inlägg med en  riktig selfie.
Nu är kameran återfunnen. Helt plötsligt så låg den bara där med en massa av våra gemensamma kompisar:
-I korgen med mina handarbeten.
 Precis så himla logiskt jag tänkte när jag la den där.

Nå men det känns ju bra att vi är återförenade.

Kolla vilken fin bild jag hittade på en mycket vacker uppsättning. Tanken var nog att jag skull göra en sådan. Men skulle tro att om jag gör en så blir det nog bara av det som går att plocka runt omkring i naturen. Men jag tyckte den var magiskt fin.

Den här bilden dök upp på Facebook. Det var en blänkare om att det i helgen som kommer är den årliga försäljningen av Regnbåge. Jag blir så glad åt sånt som ska ätas som inte har farit flera varv runt jorden innan den hamnar på våra tallrikar. 
Den här fisken är uppvuxen i vändträsk. 
Så räkna med att hitta mej på lördag i kön för att få köpa mej minst en rökt fisk. 
Sen blir det de lux middag här:
Rökt regnbåge med en tunnbrödmacka till. Ingen tallrik utan bara en bit folie på en dagstidning i stället.
Mmmmmmm.
Längtar.



Å här är en bild på några av tomtarna som jag gör. Väldigt skojiga små saker att göra.

En av mina små nästan alldeles  klotrunda pelargonier som nu fått flytta in. Här är det ganska ofta nattfrost nu så det vore väl onödigt att offra så vackert blommande blomma.


Idag är en dag när tidsschemat är ganska så fullt redan från början.
I går fick jag regnbåge från  fisk-försäljningen. I går kväll kokade jag den nu ska den bara benas och sedan ska den bli såna där goa röror som passar perfekt som smörgåspålägg eller bara kall som den är till en  varm potatis.
I morgonbitti  ska den tillbaka till fisket för att säljas.


Sen har jag en sak till som har legatganska länge på väntelista:  "att göras"
Trimma Bonzo. Tank att det kan jag nu verkligen dra ut på.
Lika fullt så när jag kommer igång så är det ganska roligt.
Nå men det ska nog bli av idag.
Tänkte jag.

Om det nu inte händer nåt innan jag kommer igång. I går hade jag ju så himla tur att Carola var i samma fas som jag vad det gäller att göra nyttiga saker. Ingen av oss vill göra nåt. Så då var hon så klok och kom hit på en kaffekopp. Riktigt himlans skoj.

Nä men detta giver icke bröd... Nu sätter jag igång dagen.

Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar