fredag 31 oktober 2014

Lyktor och i morgon blir det flytt.

Jomenjustdetja. Nu skojade jag.
Två gånger i det förra inlägget.
För det första: Det är ju tre år sedan Iréne gick bort inte två som jag påstod.

Dessutom påstod jag att jag inte skulle skriva nåt mer innan det blev November.. Skoj, skoj. Lurad

Men jag måste ju få berätta.
Jag och Kenneth var ju på graven idag medan det var dagsljus. Satte ut lite dekoration och några ljus.

Så här ikväll sa Kenneth: Om vi skulle ta bilen och köra in och se om det lyser fint på gravarna.
Sagt och gjort. När vi kom fram och såg alla lyktor som var tända så var vi tvungen att gå ett varv och bara känna atmosfären. Så fint det var.
Sedan så for vi på Skogskyrkogården.........
Wow alltså. Så mäktigt......
Antingen är det så att det finns fler anhöriga till de som ligger på skogskyrkogården eller så är det att gravarna står närmare varandra. Milda makaroner alltså. Det var som ett helt eldhav från ljuset från alla lyktor.
Wow.
Vi blev  tagna av allt det stämningsfulla. Det var pampigt.

Här har vi firat denna kvällen med kaffe och var sitt pekan-wienerbröd. Gott, väldigt gott.

Tur man bara hade ett....... Hade vi haft fler hade vi väl smällt i oss de också...

Nä men om man skulle hoppa upp i sängen. Kan nog behöva en rejäl natts sömn för i morgon ska det flyttas.
Ja nu inte vi. Det är Jimmy som flyttar. Men hans trasig-kropp behöver hjälp så det är ju klart att vi ställer upp.
Kan bli ganska trevligt i morgon att träffa många vänliga människor.

Nå men nu säger jag som sist. Nu blir det inte att skriva nåt mer innan det är november.

Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar