tisdag 30 september 2014

Dagen igår

God morgon på er.

I går var en sån där dag när jag skrapade ihop en massa ärenden och andra lustfyllda saker och var på ranten hela dagen.
Börade dagen med ett piller för att hålla magen i schack.
RAntardagen började med besök med Kenneth på hans jobb och träffade hans glada, trevliga arbetskompisar.
Sen bar det iväg till farbror Doktorn.
En till medicin har nu plockats bort. I min dosett som brukar vara sprängfylld ekar det nu ganska tomt. Får se nu då om det är över med denna krassliga mage nu då.
Hoppas.
Lunch blev det hos Maria och lille Lucas.
Härlig mat och härligt sällskap. Var ett tag sedan vi satt och pratade, alldeles bara vi... Ja då menade jag ju jag och Maria. Lucas är ju ny i gänget, dessutom är han inte en som avbryter i onödan. Han verkar bli en väldigt duktig lyssnare.
Underbart skön att hålla i är han dessutom.

Från Maria bar det iväg ut på stan. Vilja hade ju också en dag med massor att göra. Det var tandläkarbesök och det var frissan. Så skulle hon då hålla mormor sällskap på stan medan mamman fixade till barret hos frissan. 

Vilja färgade också håret. Ett rosa hjärta på en sida och ett blått hjärta på andra sidan.

Efter en rejäl omgång med besök på många affärer och ett fika på Opalen så strålade vi samman med resten av familjen och for på Thai och åt middag. 
För Viljas del så bar det sedan iväg till Leos lekland medan jag tog Kenneth och for och veckohandlade. Efter rejält handlande så for Kenneth hem och jag for iväg på Syjunta i Sävast. Supertrevligt.

Som ni ser, lång och trevlig dag.

Undras vad jag ska hitta på för trevligt idag då??
Nå men det tror jag kommer att lösa sig.

Ha det gott alla


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar