fredag 31 oktober 2014

Alla helgons helg

När ska man fira Halloween och när är det Alla helgons dag?

Tänk för att det vet jag.

För oss är det inte så väldigt stora besvär för i detta hus är det rätt och slätt Alla helgons helgen som uppmärksammas.

Fast två gånger så har vi faktiskt firat Halloween. Ena gången var det en häxa och en trollkarl som gifte sig. Det var häftigt. Dessutom så trodde vi allihop att det "bara" var en Halloween-fest. Eller inte alla.... Både Häxan och Trollkarlen visste att det skulle bli bröllop.
Andra gången var  när jag och Kenneth kom direkt från att ha varit och tömt och städat ut min svärfars lägenhet. Vi var både fysiskt och psykiskt väldigt slitna men möttes av en sån himla värme och så god mat. Den kvällen glömmer jag aldrig. Att bara behöva sitta på en stol och bli så väl omhändertagen att man allteftersom känner sig mer och mer som en människa igen.
Skönt med såna vänner.

Idag så är det full aktivitet inför Alla Helgons helgen.....
Jag gör några dekorationer som vi ska ha med oss eftermiddag när vi ska fara på graven.


Kenneth å sin sida brottas med en sten. Just nu är det 1 - 0 till stenen.
Nå men vi får väl se hur det går. Är den stor som ett helt berg får den nog ligga kvar. Men han är ju som tjurig, min man, så inte ger han sig i första taget.



Två år. Nu är det två år sedan min goa vän Iréne dog. 

Tillägg....... Nä men det är ju tre år sedan...

Det ska gudarna vet att det blev ett ohyggligt tomrum i mej när hon försvann. Men trots allt så gäller det ju att magasinera sorgen någonstans djup ner långt borta och se till att man använder ofta alla minnen på allt skoj vi hade tillsammans.


Men nog saknar jag henne. Väldigt massor.

Nä nu tillbaka till granriset så det blir klart någon gång.
Nästa gång jag skriver har det blivit november.

Ha det gott alla.


2 kommentarer:

  1. Ja men inte är det underligt om det känns som om tiden bara rusar iväg. Jag skrev först att det var två år sedan Iréne dog... Fel, fel fel. Det är ju tre år som gått.

    SvaraRadera
  2. Åren går snabbt Monika...
    Kram från Veronica

    SvaraRadera