torsdag 9 oktober 2014

Stegen.

God morgon.

Det här känner jag bli mer än lovligt spännande...... Jag återkommer.

Så där ja.Nu har jag glasögonen på näsan. Man behöver ju inte göra livet svårare än det är.

Dagen igår var en verkligt "få saker att hända-dag". Kenneth tog ledigt större delen av dagen för det fanns så mycket att göra som kräver dagsljus.
Han skrubbade fram en stycke traktor. Den var mer än bara smutsig. Nå men nu är det åtgärdat.
Dessutom fick vi bort duschplatsen ute. Icke aktuellt med några fler duschar ute detta år. Så var det en massa grejor som hör sommaren till som fortfarande stod ute. Solstolar, små söta pippi-fåglar i porslin och en massa sånt. Men nu är dom magasinerade inför vintern.
Kenneth bort stegen som stod vid skorstenen.
Den som vi hade när vi målade husgavlar i sommar. Det stora åbäket har nu åkt fram och tillbaka en längre tid. Kenneth har  joxat fram stegen igen när vi kom på så fiffigt det måste vara för sotaren att stå på.
 Det är ett våldsamt tungt as att handskas med men man står väldigt tryggt på den.  Nu har ju sotaren ställt in två gånger pga sjukdom, så det har som bara blivit att forsla stegen fram och tillbaka. Eftersom nu Kenneth har ställt bort stegen så får vi väl se om det kommer en föranmälan om att sotaren är på gång.... igen.

Vi hann igår även till Storheden en sväng. Det skulle inhandlas ute-belysning, små element och en massa annat.
Gick fort och bra. Sedan for vi på pizzerian i Gammelstan och åt en pizza. Goa grejer dom har där.

Idag då........... Jag ska se till att få ut belysningen vi köpte igår. Plocka Bonzo klar ska jag också göra, han ser för skojig ut. Tala om halvgjort arbete...... Vänta jag tar en bild.

Hehe, som sagt... Både före och efter på samma bild. Det syns väldigt tydligt var på ryggen jag har slutat trimma. Men se snart är det där jacket ett minne blott.
Min himla trevliga jycke.
Han fyller snart år. På en månad ungefär så fyller han 12 år. 
Tror att han vill ha tårta då.

Nå men om man skulle ta och greppa dagen.
Här vi tangentbordet blir det inte mycket gjort.

Ha det gott alla.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar