onsdag 22 oktober 2014

Ligga och dra sig är inte min "cup of tea"


I bland blir det morgon så himla tidigt.
När jag började skriva detta inlägget så är klockan bara halv sju och jag har varit vaken i mer än två timmar.

Jag är inte en sån som kan ligga kvar i sängen och somna och somna om igen. Nä när jag vaknat då har jag vaknat. Ligger jag då kvar i sängen så hinner jag bara ligga och tänka osunda tankar.
Sånt som så mycket som är ogjort.
Det är när jag ligger i sängen som jag får för mej att baka....... Men alltså vad det kan ge mej myror i hela kroppen.
Hur gammal ska jag bli innan jag kan förlika mej med att det spelar ingen roll att det är så gott med hembakt, man kan faktiskt vara utan.
Det är ju bara inse att det är hälsosammare att vara utan. Jag kan ju ändå inte låta bli att fika om det finns hemma.

För övrig en dag som denna ska jag inte baka men däremot ska jag städa i mina garnlådor. Det ger mej skön, behaglig känsla. Rena meditationen.
För övrigt är det dags att laga mat. Nu är det slut på byttor och skålar med färdig mat i både kyl och frys. Tror bestämt det blir att göra en stor sopp-panna. Dessutom blir det en gryta gjord på älgkött. Å just det jag skulle ju göra en köttfärslimpa. Det var länge sedan.

Skulle kanske sätta i gång på en enda gång.
Det gör jag........... Snart iallafall. Trots att jag varit vaken så länge så har jag inte fått på mej kläderna. Dessutom har jag bara druckit en lite kopp kaffe. Så jag börjar nog där.

Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar