fredag 17 oktober 2014

Granatäpple Hallon

Som ni ser så växer den lilla samlingen av tomtar. Ganska söta om ni frågar mej.
Men är det nåt jag gillar så är det förändringar. Även när det gäller handarbete. Så mellan tomtarna så blir det annat handarbetat också. 

Som här: En socka som omväxling. Det här med garnnystan med olika färger är ju som skojigt. Man har ingen aning vilka färger som ligger en bit in i nystanet, Jag trodde det här nystanet  var väldigt ljust och försiktigt i färgerna.... Men se inte, det här är det både mörk blått och mörkt grönt.

Med så stora förändringarna i nystanet så finns det risk att sockarna inte blir lik varandra, inte ens nästan. Men det är ju också en tjusning med färdig-randat garn.
Varma och sköna blir de i alla fall. 

I går när jag var på Returidé så hade dom som vanligt dukat upp ett bord med saker som ligger rätt i tiden. Det handlade naturligtvis om Halloween denna gången. 
Där på den hyllan så fanns denna underbara häxa. 
Men tala om kärlek vid första ögonkastet. Dessutom må ju denna tjusiga kvinna passa lika bra till Påsk.
Men just nu får hon stå för spökerierna under Halloween. Men jag måst ju skaffa henne lite döskallar eller pumpor eller nåt.

Nä men om jag skulle ta tag i saker och ting. Gillar ju att få saker att ske redan från förmiddagen.... Vill ju på bli skamligt lat på eftermiddagen. 
Dessutom har jag ju påbörjat en ny bok. Väldigt spännande och väldigt lätt att fastna i.

Men tror jag först ska ta mej en kopp te.......................

Nä men vänta nu. Jag har en bild borta........... Kommer strax...


Ja men jag tänkte väl det. Ordningen är återställd. Busiga bilder alltså.

Skulle ju till att berätta att jag som är en sådan genuin kaffe-drickare kan ju inte tycka att te är nåt att ha. Men jag har ångrat mej.... Numera är det gärna en kopp te jag tar mej. 
Blev ju bjuden på lunch hos Maria här för ett tag sedan, samtidigt som jag fick sniffa på lille Lucas.  Till Lunchen serverades det varmt te. Men jättegott alltså. 
Blev en klar favorit. Supergott.

Nu har jag skrivit klart, nu ska jag gå och göra lite nytta.

Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar