måndag 20 oktober 2014

60-års kalas å sånt

I bland när jag går igen mina bilder i kameran så ser jag på en gång pratbubblor.
Det här är ett sånt kort. Vi kom till en korsning och Kenneth och Jimmy satt och pratade med varandra.
Men mina pratbubblor säger nåt helt annat.... För visst kan ni hålla med om att om dom sagt till varandra:
-"Ja här kommer det ingen. å inte här heller" hade varit mycket roligare.
Hihi.
Vi var i lördags ner till Öjebyn.
Vi var en sväng till Jimmys stuga.
Jag förstår varför Jimmy föll för den. Hela stället bara sprutar nostalgi. Tankarna går hela tiden tillbaka till den stuga vi hade när barnen växte upp.
Så mysig alltså.

Jag hade svårt med att vara på stugan när det var sommar. Vi hade en större bäck som rann alldeles i närheten. Lite rädd var man ju att ungarna skulle tratta i. Då var de årstider som inte innebar öppenvatten de som jag älskade allra mest att vara på stugan.
Jimmys stuga har också ett skrämselvatten. Piteå älven rinner alldeles nedanför stugan. Å så menar jag nedanför.
Jisses vad högt och brant.


Höstbilder men så skön känsla att vara där. Stilla lugnt. Inget som stör.

Men från detta härliga ställe så bar det då iväg på kalas.

Svågern fyllde 60 år i lördags. Det var ju inget stort slamrande party-kalas. Nädå ett stillsamt kalas med massor av prat.
Kolla alltså vilken lycka. En orange höst/jul/påsk/november-kaktus. Så himla fin och den skulle verkligen ha passat både hos mej och hos Sara. 
Men nu bodde den hos Agnetha och Bengt-Olof.

Här är det fullt kamerakrig. Jubilaren tog bilder, svägerskan tog bilder åsså jag som också tog bilder.Det blev med andra ord rejält dokumenterat.

Nä men om jag nu skulle ta tag i dagen och göra bort saker och ting som känns som om dom kulle behöva göras bort. Dammsuga till exempel.

Går dagen sedan som jag tänkt blir det både Kicko-besök och syjunte-besök. 

Ha en bra dag alla.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar