söndag 26 oktober 2014

Fullspäckad helg

Men hej och hå. Återigen en helg som bara har varit uppskruvad på max.
Så roligt ändå livet kan vara. Gäller bara att se till att man är med där det händer.

Redan på fredag kväll så gick den roliga helgen igång.
Det skulle ju bli stor loppis på Arcus i Luleå. Linda och hennes kompisar hade fixat platser och skulle sälja så det är klart att jag passade på att få vara med.
Var på fredagskväll och ställde i ordning.

Sen hela lördagen gick åt att sälja, mingla, försöka göra något fynd, träffa massor med roliga människor. Klart att vi träffade några korkade stolpskott också , men se dom blev bara ett minne att skratta åt.
Som Jimmy sagt: det är ju inte straffbart att vara dum.
Väldigt roligt var det då där borta på Arcus. Men alltså så trötta vi var när vi kom hem.
Stöp i säng direkt.
Som jag vaknade på morgonen och skulle försöka ta mej ur sängen så kom jag ihåg de kloka orden från Linda, Mari och Julia....... Glöm nu inte stretcha ikväll innan ni går och lägger er..
Jopp alltså det hade jag glömt... Kändes i hela kroppen.
Ja ja, gjort är gjort.


Idag då....
Upp tidigt, vi ställde ju tillbaka klockan i natt så man vaknade pigg och utvilad. (frånsett att det var väldigt stelt i hela kroppen).
 Jag och maken började med att dricka morgonkaffet till melodikrysset och tända ljus, riktigt höstmys.

Men sen drog vi iväg till Kanis och hjälpte Öjebyborna att docka ihop husvagn och förtält.
Efter lite jox fram och tillbaka så var då allt på plats.
Man kan ju fundera hur det gick till när plötsligt Sara hamnade mitt under vagnarna... Eller nääää, vi struntar i att fundera hur och varför, vi bara konstaterar att där ligger Sara under husvagnarna i bara ett linne, hurrves.... Hmmm jodå det gör hon, jag ser det.

Efteråt när allt var klart så for vi iväg ner på byn och åt lunch.

Sen var det då kalas som gällde.
Kent firade sin födelsedag idag i stället för den dagen han egentligen fyllde år.
Himla god tårta med grön grädde runt om och färska bär uppe på. Den var både sagolikt vacker och jättegod. Det hade födelsedagsbarnet med sin dotter fixat. Men jag glömde att ta en bild på skapelsen.
Repris önskas.......
När jag såg hur tokig denna bild på Jimmy blev så tänkte jag; Vi skyller på cellgifter......

Men jubilaren ser ju inte ett dugg smartare ut, där går det inte att skylla på cellgifterna.

Undrar om dom kan ha nåt som smittar dom där två?????

På kalaset var det fullt med folk överallt. Visa var väldigt små, dom fick inte vara i stora rummet med de andra barnen och leka. Nä för där gick det vilt till. Dom fick hållas med oss tråkiga vuxna.






Efter kalaset så begav vi oss hem till oss. Jimmy och Sara hade beställt gröt innan de skulle påbörja resan hemåt.

Rara härliga surrhumlor. 
Ni skulle bara höra dom. På både ut- och inandning. 


Hela dagen har Elis haft en lös tand hängandes....  Tungan har farit och pillat hela tiden.

När dom skulle fara hem men bara hunnit några kilometer så hände detta.

Nu går det köra in med häst och vagn.



Jag känner precis vad som kommer att hända snart......
Väldigt snart....
Jag drabbas hårt av jetlag både på vår och höst när vi ställer om klockan. 
Så det blir väldigt tidigt sänggående i kväll, känner jag.

Ha det gott alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar