måndag 3 november 2014

Jimmys flytt

Hihi. Nu fick ni vänta några dagar på att jag skulle skriva nåt..

Den här helgen har helt varit vikt åt att hjälpa Jimmy flytta. Men nu är han installerad i en jättefin lägenhet i Lillpite.
Det var det jag hade på känn att det var ett underbart gäng som skulle hjälpa till vid flytten.
Jimmy är ju bara att gratulera som har såna fina, härliga människor i sin omgivning.

Helt sjukt alltså vad det flöt på, helt smärtfritt.

Naturligtvis han jag ju med att ta någon bild. Förstås.
Matpaus. Karin bjöd på middag. Satt bra i kistan.






Men annars var det lite svårt att få folk att fastna på bild. Det blev oftast bara suddiga sträck där dom drog fram.
Swisch, swosch.

På lördag-kväll när vi skulle fara hem så var det bara jag och Lina kvar av alla damer som varit där under dagen.
Otur av mej. Jag var sist att sko på mej.
Jag kände mej som askungens syrra när jag kämpade för att få på mej skorna. Men till sist var det bara inse fakta........ Skorna var för små....

Så då fanns det bara ett läge: Ta Jimmys tofflor hem.

Felet rättade till sig nästa dag. Då fick jag igen mina egna. Men faktiskt så var det himla förargligt att de var för små för jag hade helt klart bytt upp mej om det nu inte varit det lilla problemet att jag inte fick in fötterna.
Att Karin for hem i mina utan att märka nåt det förstod jag för just då när hon skulle fara var det snudd på lite lätt kaos.

I dag har det varit ranten för hela slanten. 
Det har varit inskrivning på Folkuniversitetet..... Låter väldigt pretentiöst men det är ett studieförbund som har dagverksamhet för arbetslösa. Dit kände jag att jag ville. Så från i morgon så ska jag umgås med andra vuxna och förhoppningsvis lära mej saker och ting.
Det kanske blir som när Elis gått sin första dag på skolan. Naturligtvis så frågade mamma och pappa på kvällen om han lärt sig nåt????
Jodå, han hade  lärt sig att ställa tillbaka stolen på sin plats när han ställde sig upp.
Nå men efter inskrivning följde jag med Linda till Luleå.
Skulle tro att det blev lite shopping.... Jaha, naturligtvis.

Efter det for vi hem till Linda, där blev det hårt arbete. Det skulle målas klädnypor. Dom skulle nog vara för att sätta upp alla Viljas alster i hennes rum.
Kommer att bli väldigt fint.




Nu i kväll så känns det inte som om jag vill göra nåt mer idag.
Så då gör jag nog inte det heller....

Ha det gott


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar