tisdag 5 november 2013

Snö

Hej och godmorgon på er alla.

Här har det  fallit snö i natt... Härlig vit och fin snö. Jösses vad glad man kan bli av så lite. Det vädret som varit de senaste dagarna: mörkt, blött, småblåsigt och slaskigt, det är ingen positivt med det.     har ingen humörhöjnings-effekt på mej alltså.
Men som sagt idag känns det riktigt härligt att titta ut.
Tänk att man kan bli så glad av en  översnöad lykta:

Få se nu hur länge det ligger kvar.......... Tänk alltså, det kan vara vintersnön som kom nu. Kan vi har så tur. Vore ju för ljuvligt.

I går hade jag en rantar-dag. Började med besök på Kenneths jobb. Jag har sagt det tidigare å jag säger det igen: vilket ljuvligt gäng som jobbar där. Av dom blir man glad.

Nå därifrån till en date med min jobbcoach.... Det var sista gången, ledde inte till något jobb men trevligt har vi haft.
Lunch på stan med Kenneth.
Sedan så tog jag och Linda en shopping-sväng....
Eftersom jag och Kenneth varit iväg på shopping på söndag, så hade jag ju redan shoppat det jag behövde. Eller nä det hade jag ju inte, jag glömde att jag skulle köpa en ny panna ca 1,5 liter och en ny nagelborste.. Så det var ju perfekt att ta det på shoppingen igår. Hade jag en panna och en nagelborste med mej hem?? Hälften rätt:
Nagelborsten var med men ingen panna.
Å det var inte för att jag inte hittade någon panna .... Nä det var för att jag inte ens tittade åt pannhållet.
Så lik mej.

Varje dag som det hänger älgar i slaktboden så är vi dit varje dag och justerar tempen. Himla besvärligt att få till det där som heter lagom. Det är ett himla rattande och överläggande. Det får ju inte vara för varmt och inte för kallt, och inte för fuktigt, luftcirkulationen måste funka, får inte finnas en fluga där inne för fort så blir dom 50 stycken... Det hela påverkas ju hur vädret på utsidan är och hur mycket kötts om hänger på insidan.
Men snart ska det väl vara slut. Just nu hänger där bara en kalv. Halva kalven ska vi tillsammans med  Calle och Doris ta reda på bara dom nu kommer sig hem från spa-resan i Lettland....
Blir nog stycka på torsdag tror jag.


Tror det blir mycket tid framför datorn idag... Det är en massa uppgifter som ska fixas till innan  jag ska på trygghetsrådet nästa gång. Lärorikt men inte direkt lätta grejor... Sånt som vad jag är bra på och vad jag är duktigt på.... Sånt ger mej ångest. Men nu kan jag inte skjuta det framför mej nåt mer, nu ska det skrivas ner....

En promenad blir det på eftermiddagen. Ska och göra upp eld i byalokalen, det är byamöte ikväll och det vore ju fiffigt om vi slapp frysa ändan av oss.

Nå men först blir det en påtår sen är det bara sätta igång.

Ha det gott alla


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar