lördag 16 november 2013

Begravning och att bli lurad

Nu håller denna lördag lida mot sitt slut. Jag hade hunnit sjunka ner i soffan när jag kom ihåg att jag skulle skriva lite i bloggen. Jag mår så himla bra att få skriva av mej lite ibland.
Den här morgonen började med att jag studsade ur sängen för att göra en sorgebukett.
En av jaktkamraterna avled ju hastigt här i höst och idag var dagen för definitivt avsked. Naturligtvis så var det en bukett med natur/älg som tema som gällde.
Tallris, enris och ett älghorn. Därtill fick jag ta köpes nejlikor och köpes band. Lite knep och knåp så fick jag ihop en som jag tyckte dög. Hoppas att jaktlaget tyckte lika.

Efter begravningen så for vi upp till Kanis och tiggde oss lite kaffe. Satt som en smäck. Att umgås med barn och barnbarn nån timme är alltid en lisa för själen. Men det var ruskigt så snorhalt det var där uppe. Visserligen så har det börjat regna här ikväll också så det är säkert lika halt här nu men jag sitter gärna helt ovetandes inomhus än går ut och gör en piruett.

Just det ja. 
Jag satt ju för några dagar sedan och försökte hitta någonstans där vi skulle kunna gå och äta julbord den 15 dec. Efter mycket ringande så fick jag tag i ett bord på Kaptensgården i Gammelstad.... Håll nu tummarna att dom har bra mat. Hoppas på mycket hemlagat.



 Där här en bild på en riktig liten luring.... Bakom solglasögonen döljer sig Kicko.
Hon hade skrivit för någon vecka sedan att hon skulle bjuda sin blogg-besökare nummer 11000 på en lunch här i Boden.
Så vad tro ni jag gjorde när jag kom till hennes sida i eftermiddag och såg att det stod 10,999????
Ja men naturligtvis så skyndade jag mej att stänga ner sidan och snabbt upp med den igen. Var jag besökare nummer 11000 då????? Men nähä, sabla lurendrejare. Hon hade naturligtvis stoppat räkneverket.
Å en sån ska man ha på topplistan bland de bästa som finns på jorden.........
Nå men man får väl glädjas med morrhoppan:.
Va kul att du kunde lura mej.... För jag blev rejält lurad.

Jag har letat efter denna glögg med ljus och lykta..... Men se nu är den min. Hade ju tänkt bjuda morrhoppan som lurade mej med sin blogg.............
Å vilken tur hon har att jag inte är långsint. Klart att hon ska få lakritsglögg, hon också.

Nä nu ska jag tillbaka till soffhörnet.

Trevlig lördag på er och Ha det gott alla

1 kommentar:

  1. Mäh hahahahaha jag döööör......... hihi du är söt du....... det ska bli gott med lakritsglögg ;) hihihihi

    PS! Fantastiskt snygg blomster du gjort, du är bra på det där du. Gör ett gäng och stå på torget och sälj :)

    SvaraRadera