tisdag 26 november 2013

Adventsförberedelser

Hej och hallå.

Dagen i går var lika rolig som jag tänkt.
Att få plocka bort saker och få städa på fria ytor är ju så himla kul. Men det är ju inte sant vilken tid allt tar. Jag tog ju tillfället i akt att torka och diska saker som jag sen stoppade bort. Trodde att jag skulle hinna börja plocka fram lite rött igår, men se då hade jag för dålig rotation på mej och grejorna.
Är det sånt som kallas tidsoptimist???

 Men som Kenneth sa i gårkväll när han kom hem: Jösses det ser ut som om vi ska flytta.
Det var tomt på prylar. Å det var verkligen tomt, inga fönsterlampor, inga gardiner och inge pynt.

Nå men idag så har jag laddat med strykbräda mitt på köksgolvet. Här ska strykas gardiner och dukar för att hamna på sin plats. Dessutom står det ett par banankartonger ute i tvättstugan som ska fram, med stakar, stjärnor och annat fint.
Så kul alltså.

Visserligen blir det att rycka duken senare idag. För ikväll blir det kransbindning  över hela köksbordet. Ett lagom stort gäng med Qvinnor som ska träffas och fixa sig en krans till dörren. Kommer säkert att bli en kväll med många skratt och fniss.

Får se om jag kommer att tabba mej.
Jag tar nämligen bilder på julklappar som jag gör och allt eftersom gör till fina paket, skulle vara väldigt likt mej om jag plötsligt har lagt ut en av bilderna på bloggen. Som sagt inte alls olikt mej.

Jag och Kenneth bestämde att jag skulle fixa mej ett badkort så vi skulle komma igång med att simma ett par gånger i veckan med start nu på fredag........ Men alltså??
Har inte jag läst någonstans att det kommer att vara stängt på badhuset ett tag för reparationer. När då kan man ju fråga sig, står inget på deras hemsida..

Nä nu ska jag i med elkontakten och värma strykjärnet. Har ju inte tänkt hålla på riktigt hela dagen med pyntandet.

Ha det gott alla



2 kommentarer:

  1. Jo det ska stänga i början av januari för renovering. Så har det då stått i tidningarna http://www.nsd.se/nyheter/boden/kalldusch-for-simklubben-nar-nordpoolen-stanger-8010180.aspx

    SvaraRadera
  2. Ja men jag visste ju att jag läst det någonstans. Då blir det spännande att se hur dom gör när man vill ha ett kort för att det ska bli lite billigare. Tack för hjälpen, Kicko

    SvaraRadera