fredag 8 november 2013

Lettland, nä inte Lettland

Inte Lettland.

Vilken himla tur att inte Calle och Doris kom bort där i Lettland...
För vilken soppa det hade kunnat bli om jag hade varit tvungen att skicka ut en sök-reda-på-herr-och-fru-Laestadius där borta i Lettland.
Då hade nämligen ingen hittat dom för dom var ju och simmade i lera i Estland.
Så var det med det.
Dom var i Estland å inge annat.
Dessutom så är jag inte säker på att det var lera dom simma i. Tycktes höra igår medan vi styckade älgen att Doris beskrev nåt helt annat.. Ungefär som när man tillagar en julskinka....
Blev rengjorda, sedan ingnidna i grovsalt och sedan ett avslut i en kokande gryta... Finns det kannibaler i Estland?
Nå men hemma är dom och friska såg dom ut och inte såg det ut som någon tagit nån kroppsdel för dom heller.

Har tagit några bilder på morgonen:

 Det är ju lite tidigt på morgonen så det är inte mycket dagsljus att skryta om. Men det syns väl att det kommit snö?



 Men kolla här: Är det någon som börjat julpyssla lite?
Jopp, det är jag. Ska sy ihop en liten filtsocka tänkte jag. Den är inte så stor kanske 13 -15 cm eller nåt sånt. Tror att den blir söt att hänga på en liten krok och fylla med polkagrisar, ni vet såna som ser ut som små promenadkäppar...
Återkommer med en efterbild när den är klar.


Nä men nu är det nog dax att gå ner i källaren och hämta upp älgköttet. Putsas och packas och rakt in i frysen.
Undras om jag skulle göra en sån där delux middag ikväll.... Kalvstek, kantarellsås och hasselbackare.. Jopp det ska jag.
Å så ska jag skotta snö. Bli en bra dag det här...

Ha det gott alla



1 kommentar:

  1. Så där vacker är det här också. Vitt fluff överallt :)
    Vilken tur att Doris och Calle hittade hem, utan din hjälp ;)

    SvaraRadera