måndag 25 november 2013

Camping och städdag

Hihihi.
Jag har just vunnit en timme.

Jag klev upp  kvart i åtta idag.
Nu efter att jag fått på mej kläder och kokat dagens första kaffekopp så kollade jag på klockan.....Klockan är ganska precis sju just nu.....
Hejja.

Idag är det advents-städ som gäller. Ett arbetsmoment som jag gillar massor. Det är inte så ofta jag känner sådan lust att städa som just veckan före advent.
Nu ska gardiner bort, fönster putsas (inne iallafall), alla lösa prylar ska ner i banankartonger, dammtorka ger som sysslan en extra dimension när det inte trängs en massa saker på hyllor utan är tomt.
Sen i morgon så ska jag fram med Adventsgrejorna, allt det där röda och gröna och allt det där som lyser. Ni ska veta att jag har längtat att få ta fram staken och stjärnan och allt det andra.

Nå men först ska jag ju göra inlägget i bloggen.
Tänkte bjuda på lite bilder från i helgen:
 Vändträskskogen en kall vintermorgon. Bara för att solen lyser så fjuttigt så har den tagit hjälp av flera extra solar runt om men det blir inte just nå bättre ändå. Bilden är från i fredags. Kallt men vackert.
 Mitt arr av Amaryllis och hyacinter. Nu ska dom bara få växa till sig lite. Fast just nu är det ju inget att skryta om.... Men snart ska ni få se på blomkraft....

Så var det då ett dygn som husvagnscampare.
 Här sitter jag och Moppe och låter en nyvaken alldeles ljuvlig liten Vilja vandra mellan våra famnar.
 Som sagt inte världens bästa kort men jag minns känslan....

 Vilja och Viljas pappa. Verkar som om Vilja äter mackor med skinka och paprika med Kent får Kaffe och en bulle. Var det så?? Nä Kent är ju inne på efterrätten.....

 Hur var det mågen sa här????? Attans dom skjuter ju sönder min stad..... Tror jag det var. Men det verkar man fixa numera med att knappa lite på telefonen så var det löst.

 Se där ja. Kent har flyttat på sig så genast tog jag hans plats vid frukostbordet. Tror han gick och skulle se om grannen hade vaknat... Knappast troligt för där var det party länge, kvällen före.

 Här har jag och Vilja tagit Bonzo med oss för att bestiga berg och kolla in pistmaskinen.
Vi såg till att var rejält upptagna när det vankades arbete nere vid husvagnen. Det skjuter i backen så nu gick knappt dörren mellan husvagnen och förgården knappt att öppna och stänga.

 Nå men ingen fara två händiga karlar fixade det snabbt och enkelt. Det blev så himla bra att det är ju bara hoppas att det inte skjuter nåt mer nu.

 Här är Vilja och knycker brädorna som ska vara pallningsvirket. Men se då kastade moppe över henne så det blev inget knyckande. Verkar Vilja ta illa upp????.
Nädå.
Precis, hon var med i matchen direkt.

 Här hemma igen i Vändträsk. En morgon med granris-hämtning på programmet. Tycker ni Bonzo ser lite konstig ut så är det för att han försöker skaka av sig tomtedräkten.

 Så var det då dax för Bonzos promenad. Vilja travade på bra i spåren som Kenneth gjort upp bara just för detta ändamålet.
Promenera absolut bilfritt. Fiffigt.

Att det är kallt hindrar ju inte att man tar en tur i gungorna.

Men tänk nu är klockan åtta igen.
Hade ju gått fortare att skriva inlägget om det inte var för alla bilder som skulle tankas upp. Men se nu får ni klara er själv för här ska städas.....

Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar