fredag 22 november 2013

Göra lite här och lite där

Nå men alltså. Idag måste jag ta tag i uppgifterna från trygghetsrådet.
Det var då märkvärdigt så ångestfyllt det var.

Till och med att fylla dosetten med medicin känns som ett riktigt tivoli-besök mot att ta tag i läxan.

Känner att jag inte riktigt kan glädjas av att skriva blogg, sabla uppgift.....

Har just varit iväg för att fylla på min kaffemugg med varmt kaffe, på väg mot köksregionerna så kom jag på att jag skulle ju ta varannan vatten. Alltså hällde jag upp ett stort glas med vatten och började dricka.
Då kände jag att det är ju kallt här inne, så då tog jag mitt vatten och gick och satt mej på den lilla pallen vid kaminen och gjorde upp eld, fiffigt då kan jag sitta här och sippa på vattnet medan elden tar sig så jag kan stänga draget innan jag går härifrån så jag inte glömmer det.
Där jag satt så såg jag så ledsen blomman som hänger i fönstret såg ut. Behöver ju vattnas, undra hur de andra blommorna har det i sina krukor det är bäst jag ger dom också.
När jag gick och ställde tillbaka vattenkannan såg jag Amaryllisen och hyasinterna där dom stod på diskbänken och väntar på att bli ett vackert arrangemang. Ja men jag gör det nu på en gång. Ut på altanen, i tjocksockar, milde min tid så kallt, och hämtade djupfryst mossa, det hade nog varit bättre om jag väntat till den tinat men se nu var jag ju igång så det fick bli arrangemang med frusen mossa.
Innan jag var klar så var den inte så kall längre så det blev riktigt fint.

Så nu är jag tillbaka här men utan kaffe och med kaminens drag på vid gavel. Å inte vet jag var jag ställde vattenglaset...
Har någon annan det så här i huvudet eller är det bara jag????

Kommer strax..............................................

Draget stängt och kaffe vid tangentbordet. Glaset har jag hittat jag på golvet vid kaminen. Urdrucket.

Har jag nu tur och allt klaffar så blir jag bjuden på broccolisoppa idag av Kicko. Känns ju himla bra.

Dessutom ska ju jag och maken iväg på camping ikväll. Vi ska följa med Kent och Vilja till husvagnen och sova över till i morgon. Känns riktigt mysigt.

Skulle kanske packa först innan jag gör övningarna?......... Nä du, smit inte nu. Uppgifterna först så får du leka fritt sedan.

Äsch nu ringer telefonen.......

Provsvaret från igår.
Så dåliga värden så hon var riktigt allvarliga och bekymrade... Nu blev jag rädd och ängslig, vill inte riktigt var med längre...Jo det är klar att jag vill.............. ta det nu lugnt och fint så löser jag det här också.......
Sabla mage som gör att annat också blir helknas.

Tur att Kicko kommer snart. Känner att jag behöver sällskap.

Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar