onsdag 6 november 2013

CV, snö och sånt

Hihi....
Än verkar inte snön snöat färdigt. Det bara faller härligt fluffigt ren, vit snö.

Allt är väl inte lika skoj.... Till exempel att vägen liknar en tvättbräda  och det är livsfara att gå ut i foppatofflor. Men se det får man ta när man i utbyte får rent och ljust runtomkring.

Jag är ju en flitig Facebook användare det vet ju de flesta av er.. Nåt som händer lite då och då det är att det poppar upp vänner som man tappat bort på resan genom livet. De senaste dagarna har det tillkommit en gammal arbetskamrat som jag inte tror att jag träffat sedan 1992. Så kul att höra av henne.. I går var det Lisas tur att höra av sig. Att det var länge sedan vi senast sågs det visst jag men..... Förstår nu att det är 19 år sedan eller mer... Mycket vatten hinner rinna under broarna under så lång tid. Superkul alltså att hitta igen varandra.
Bra gjort både av Petra och Lisa.

Jag har ju börjat gå kurs i att marknadsföra mej. Kan ju behövas för det är ju massor av jobb som jag sökt sedan jag blev arbetslös i februari. Å inte har jag fått ett enda...
Å jag som måste vara ett riktigt guldkorn för en arbetsgivare att anställa. =)
Kan det vara så att jag inte riktigt når fram med att berätta så perfekt jag är för just det här jobbet....
Kan vara så, det är ju just därför jag valt att gå den här kursen nu.
I går så satt jag hela förmiddagen och filade på mitt CV. Det är en hel vetenskap att få det attraktivt....
Fick ihop ett halvt CV. Sida två blir någon annan dag.
Så sen har jag ju "bara" att få till ett personligt brev. Jämmer och elände. Jag kan ju vara ganska kaxig emellanåt men inte när jag ska berätta om mej själv hur bra jag är....
Pust och stön, va jobbigt. Vi lämnar ämnet

Idag när det är så fint ute. Tror bestämt att med all snö så trillade det ner även lite adventsstämning också. Fick sådan lust att gå ut i förrådet och riva upp alla julgrejorna bara för att få titta på dom..... Tänk om jag bara kan hålla mej ett tag till så är det fritt fram sen att bära in alltihop i tvättstugan och sortera: Vad ska tas fram till första advent och vad ska sparas att ta fram närmare jul......
Det är så himla kul att återse grejorna...
I flera år så har jag inte tagit fram de där grejorna som ska fram närmare jul. Nå dom har blivit kvar i sina kartonger. Det är advent som är höjdaren för mej... Eller så är det för att jag har för mycket adventgrejor det blir alldeles fullt när jag tagit fram första svängen...... För mycket grejor, smakar på orden, smack smack. Kan det verkligen vara så???
Suck.... Kan mycket väl vara så...

Nä men om jag skulle ta tag i dagen.
Tror inte jag filar på CV och personligt brev idag..Inte från morgonen i allafall...

Ha det gott alla..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar