torsdag 7 november 2013

Old friends

Hej och god morgon.

I dag blir det ut och ranta med buss. Ska till Luleå på kurs och hittade en buss som går härförbi och ända fram till Luleå. Helt otroligt.
Nu gäller det ju bara att få bussen att stanna här också. Det är ju inte så vanligt att någon kliver på bussen i denna ändan av byn.....
Nå men vi får väl se hur det går, tror jag säkrar upp med en reflexväst... Tror jag.

Sedan i kväll så har vi ett angenämt arbete framför oss. Stycka älgkalven. Man känner sig så rik av att få ett rejält tillskott av kött i frysen. Att vi sedan ska arbeta ihop med Calle och Doris gör ju det hela  inte sämre.

Idag har vi inte bara vit och fluffig snö utanför husväggen. Idag är det präktigt kallt. -10 grader. Så nu känns det som vinter på riktigt.

Jag vet att jag har lagt upp den här bilden tidigare. Men detta ordspråk som sitter alldeles ovanför min diskbänken den säger så mycket för mej....
Å mitt sätt att leva gör att jag inte får så många nya så det gäller att vårda de antika vännerna.......

Nä så här kan jag ju inte sitta nu gäller det att få på sig nå kläder, påtår, borsta en tand och söka redan på reflexvästen.

Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar