onsdag 13 november 2013

ont i magen och barnkalas

Ja men tänk va jag är lätt att distrahera....
Börjat morgonen med att se Svensson, Svensson En riktig jul. Jag hade fått länken av min Kompis Anna. Hon kände väl att det är hög tid att ösa på med julkänslorna. Å då håller jag med. ÄR det nu så att man gillar adventstider så gör man, man aknske inte behöver smälla upp advensstaken redan men det finns så mycket annat. Som att kasta sig på soffan och läsa gammla nummer av Amelia Jul till exempel.....
Det gjorde i alla fall att jag hann glömma bort att jag brukar ju blogga på morgonen.

Kom just på att jag aldrig sett hela Sunes jul. Tror jag bara att jag sett när Håkan har vissa önskemål vid julbordet. Det är ingen som har filmen och låna ut till en som kommit i advents-stämning???

Tänk att det här med att planera går inte alltid som man tänker.
Jag hade planerat att åka till Luleå på en kurs idag och sedan ta bussen........ Swosch..... raka vägen till Inga-Lill i Arvidsjaur. Där skulle vi äta gott, promenera, njuta av varandras sällskap och prata, prata och prata. Som jag längtat..
Men se istället sitter jag här, med våldsamt svid i hela magen, nära toaletten.
Läkarvetenskapen tror jag haft en magsjuka som triggat igång en himla magkatarr.
Hade ju tänkt förra veckan när det startade att det strax skulle gå över men se inte det. Dessutom skulle ni se mitt skinn. Efter en veckas spring på toaletten gör att huden har blivit alldeles på tok för stor. Fast jag verkligen gör allt jag kan för att få i mej vätska........Sveper glas på glas för kung och fosterland.
Nå men nog växer jag i skinnet så fort detta är över....................... Hoppas det är idag..........

I går kom vännerna Doris och Calle på en kopp kaffe. Det är så himla skoj med besök, är ju inte så gott av den varan så här en vardag ute på landet.
Dessutom att det var dom gjorde ju det hela inte sämre.


Nå men trots att jag är riktigt risig i magen så for vi på födelsedagsuppvaktning i går kväll.

Där var det gott om barn och gott om föräldrar till barnen. Riktigt skojigt. Helt klart hade det varit skojigare om födelsedagsbarnet varit piggare. Men man kan inte få allt här i livet.
Ett genomgripande tema tror jag var att klä ut sig. Fanns gott om pappor i Tiaror och riktiga Bagladys.
Här är det full fokus på att få upp paketen
Vilja in action

Här är det Viljas mamma som testar slalomutrusningen.. 
Minns ni Magnus Härenstam. "Det är bara å åk, så i helvete heller"...???
Den for genom min skalle flera gånger under kväll. 
Ni som har glömt, den finns säkert på You Tube.


Här är den där Bag ladyn som jag skrev tidigare att det fanns på kalaset. Visserligen har hon nog just nu packat ner det mesta i babyliften. Söt är hon det där födelsedagsbarnet.


Nä men om jag skulle göra nåt. Gå på toa till exempel...

Ha det gott alla







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar