torsdag 21 november 2013

Julbaket är klart

Årets fasa inför julen är avklarad........Julbaket.

Är det något jag kan titulera mej som så är det analfabet i bakning.
Jag fattar inte att någon kan tycka det är roligt att baka.
Känner ju flera som säger att det är såååå skojigt. Hos mej finns inte alls känslan av skoj när det måste bakas... Nä fy, det blir bara en massa gryll i köket och ändå blir resultatet väldigt magert.
Men som sagt nu är det klart............ Massor med sorter, Det där med sju sorter.... Släng dej i väggen. Här snackar vi om massa sorter.

ÄR det någon mer än Doris som börjar ana att det är något som inte stämmer här?????

Helt korrekt:
Jag har inte bakat en endaste liten bit men äger ändå massor. Välsignade Doris kom igår med massor med fikabröd. Hon är en sån som tycker att det är så skojigt, å det är ju inte undra på när det blir så himla snyggt och gott slutresultat.
Känner mej så förmögen.
Men så var det då dags att göra en bekännelse. Jag fick ju bröd-påsarna i går, tittade aldrig utan lastade bara in dom i bilen...
Jag vet ju att Doris bakar några kakor som jag absolut inte kan låta bli: Jordnötskakor. På vägen hem var jag tvungen att stanna och gå i baksätet och kolla om hon hade gjort några jordnötskakor....... Jag hoppades att där inga fanns.......
Men jodå, det gjorde det. Jag åt 5 kakor medan jag körde hem. Attans att jag inte kan låta bli dom. Det är ju för att bjuda andra som jag gillar att ha fikabröd. Inte äta själv.
Tänk att det har aldrig hänt att jag klarat av att lägga upp jordnötskakor på brödfatet och bjuda andra. Nädå jag äter dom i smyg för att slippa bjuda.
Men som sagt det är det godaste som finns och ni kommer inte att bli bjuden på någon jordnötskaka här i år  heller. Dom är gömda, väl gömda.

Doris, jag vet att du läser detta... Jag älskar dej trots att jag hets-åt kakor i går.

Så till något annat kul som hände i går. Det gick åt mycket av dagen att prata i telefon med mina barn, det var julklappar och det var annat som avhandlades i luren. Bland annat så vill Jimmy att jag ska göra ett täcket åt Zack. Den stackaren fryser så ruskigt efter han har jagat. Tro det jag. låg frigång och kort päls. Klart det blir kallt.
Jag sa att Jimmy skulle mäta vovven så jag visste hur stort täcke jag skulle fixa.

Hehe.

Jag och Kenneth hade bestämt att vi skulle äta kokt korv och potatis till middag. Strax innan jag skulle börja laga så ringde Jimmy: Vad ska ni äta till middag??? Vi tänkte komma upp så du får mäta Zack.
Då räcker inte min korvbit... Fort hade jag ändrat menyn när det gäller att få besök av ungarna, ändra så det räcker till fler:
-Det blir korvgryta.
-Bra sa Jimmy vi kommer.
- Snabbt fram med mera potatis och smakrika korvar och blanda i.

Så gick det 20 minuter, då ringer Linda.
-Vad ska ni äta för middag??
-Korvgryta vill ni komma och äta?
-Ja vi tänkte det eftersom Jimmy och Sara kommer upp.
-Ruskigt vad skoj, kom ni.

Korv-grytan kanske inte räcker... Nå då gör vi korvsoppa i stället. I med mera buljong, mera grönsaker och för att säkerställa så gör jag klimp till.

Tänk att det räckte och alla blev mätta. Jag fick mäta Zack och träffa hela familjen en stund.
Tala om guldkant på en vanlig onsdag..

Så nu är jag i full gång med att göra mönster och skrädda ett hundtäcke till Zack, han kommer att bli så fin och hoppas att det kommer att göra att han inte behöver frysa så förskräckligt.

Ska försöka hålla lite tempo här hemma idag så jag hinner det jag tänkt. Ska iväg på äventyr från lunch ungefär. Allt från luncha med Kenneth. ta prover på vårdcentralen och shoppa med Annica.

Ha det gott alla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar