tisdag 19 november 2013

En dag i Luleå

Advent smyger sig på nu allt mer och ingen gladare än jag. Tänk vad tråkig november skulle vara om inte tanken på allt rött, alla stjärnor och  alla ljus som snar kommer.
Som ni ser så handlade jag in lite igår som ska bli ett trevligt adventsarrangemang. 


 En Amaryllis och några röda hyacinter och några flugsvampar.


På bordet står det en plåtburk med pepparkakor. Friskt nallas det ur den av maken. Nå men man blir ju snäll av pepparkakor.


I går hade jag en trevlig dag.

Började med att följa med Kenneth på hans jobb. Fick träffa de där trevliga folket som han jobbar med. Det är alltid en bra start på dagen.

Sedan tog jag bilen till Grannkommunen. Skulle ju lämna in den nya bilen på en koll. Tror ju att det är något fel kring växel-historien. Janne och de grabbarna som jobbar där är också riktiga stämningshöjare. Man får alltid känslan att jag är det viktigaste dom sett i hela sitt liv.
Därifrån tog jag bussen in till Luleå. Minns ni tidigare när jag ojjade mej över att det var långt att gå och hur skulle jag hitta och allt sån.
Enkelt, det var både nära och enkelt att åka buss därifrån. Dessutom blev jag erbjuden en lånebil, men se den tackade jag ner till. Men Janne sa att jag bara kunde ringa när jag shoppat klart så skulle han komma och hämta upp mej på stan. Finns det änglar så jobbar några på Jenglund i Luleå.

Men kan ni tro så rolig dag jag fick när Annica tog sig tid att även hon komma och gå på affärer med mej. Visserligen kan jag ju inte tycka att det blev så stor framgång när det gällde att få bocka av från handlingslappen.
 Jag ville ju att Annica skulle berätta var systemet var så vi kunde gå och och titta på glögg. Nu var hon inte heller så bevandrad i Luleå att hon hittade systemet.
Nä det blev inget med det.
Sen har jag en längre tid sökt några mjuka sköna BRUNA byxor med smala ben. Typ leggings eller nåt sånt. Finns det att köpa?...... Nädå. Det finns ohyggligt många svara varianter, åsså finns det leopardmönstrade och andra mönstrade.
Annica hittade ett par med neongula döskallar eller om det var smilisar, på svarta byxor........ Vem tar på sig sånt???
Men annars hade vi en bra dag. Annica hittade en julklapp och jag hittade sånt som jag ska göra paket av.
När vi var less på att gå på stan så gav Annica mej skjuts tillbaka till Jenglunds. Nu vet dom vad felet är och vi ska göra upp om när jag ska lämna in bilen.

Men ni hör trevlig dag blev det.

Undrans vad jag ska hitta på idag då??

Ha det gott alla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar