onsdag 27 november 2013

Blixthalka

Nu är advent nära känns det som här i vårt hus.

Mycket rött och grönt.
Var ju tvungen att provköra stakarna och stjärnorna en stund för att se att allt funkade..... Hade ju tänkt att jag skulle byta ut alla glödlampor till Led. Men då ska ni tro att alla lampor från ifjol var hela. Nå men de kan ju inte hålla hur länge som helst, förr eller senare blir det till att byta. Då gäller det att få tag i lampor med ett behagligt sken. För vissa Led-lampor kan ju lysa med ett sken som gör en helt förskräckt. Blir nog att köpa lampor där man kan få se dom i action.  
Har vi något sånt ställe i Boden, ja men just, Freab, dom borde ha. Dit ska jag...

Flera julklappar är inslagna och väntar på julafton.
Läste för länge sedan om en som juldekorerade sitt hus med vackra julklappar och på julafton var det sporten för alla att hitta de "riktiga" julklapparna. Alltså de med både adresslapp och innehåll. Lät himla skoj känner jag. Å tänk så enkelt när julen ska bort....... Bara ta ihop lite tomma paket lite här och där..... Klart....... 


Trotts det vansinniga vägunderlaget igår så fick jag hjälp med adventspysslet av en lite nissa som snabbt röck på sig en luva och greppade en korg med mjuka tomtar. Hon är ju fortfarande i den perfekta åldern för barnarbete........


Nå men alltså vilket väder vi hade igår....
På dessa vintervägar så kom det ett skyfall av regn. Det regna friskt under 3 - 4 timmar.
Man var tvungen att ställa in bussarna och trafiken stannade lite här och där. 
Den trafik jag såg nere på landsvägen bara skred sakta, sakta fram. Långtradarna var de enda som verkade köra säkert men jag hörde att dom lagt på kedjor på däcken...
Kenneth berättade att när han kom hem så hade han sett lämnade bussar efter vägen hem. Jag satt i några timmar och lyssnade på trafikinformationen på radio, det var totalt kaos efter vägarna. 
Å nu på morgonen så kunde dom konstatera att några stora olyckor inte skedde . Härligt att höra. Hurra för Norrbotten och norrbottningarna när det gäller att köra säkert.

Den kransbindningskvällen som vi tänkt ha gick ju om intet. Man kan ju för fridens inte offra livet för en grankrans och lite glada skratt. Men vi får väl se om det hinns med till veckan. Annars så om man inte hinner  göra egna så kan man köpa kransar på skyltsöndagen..... Så det så. 
Å träffas och skratta det kan vi göra någon annan gång.

Idag ska jag tillbaka och ta nya prover. Håller tummarna att värdena har blivit bättre sedan i torsdags..... Hoppas, hoppas.

Funderar på att ta ett tag med Bonzos frisyr nu på förmiddagen. Men vi får väl se. 
Helt plötsligt sätter jag med en av guldkornen som bokbussen levererade igår.......
Ja men jisses... Undrar hur det gick med den i halkan. Men dom kanske hade kört färdigt innan det började regna.

Jag känner att jag fortsätter dagen med en påtår och en stunds läsande....

Ha det gott alla


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar