lördag 9 november 2013

Garn och Allie

Hej och godmorgon på er.

Har varit igång i några timmar, druckit flera koppar kaffe och sorterat garner.
Väldigt rofyllt detta med garner, och är man en stickande människa då har man antagligen som jag: lite för mycket garner. Det finns i kartonger under sängen, i kartonger ute i pysselstugan, i en låda i sekretären och i mina bägge handarbetskorgar. Som sagt en aning för mycket....

Strax ska jag fortsätta sortera, då tror jag att jag ska  gå till attack mot lådan med virk- och sticknålar, är en viss oordning där också...
Allt detta medan Kenneth är ute och flyttar snö...

För övrigt så har vi en helt ledig lördag, så vi får väl se vad vi ska göra av den.

En bild på en av Bonzos stora skräckar. Han har  två: Åska och när det glider snö från taket.
Med ledtråd av bilden och årstiden kan ni nästan räkna ut vilken av spökena som skrämdes igår..

Nå men tur att han fick dambesök igår som fick han att glömma eländet periodvis.
Kicko kom nämligen igår och med sig hade hon glada, fräsiga Allie.
Dom tjejerna sitter det inte fast för.
Kicko hade till och med bakat, negerbollar. Goa bollar.
Dessutom hade dom inte så bråttom så att dom inte kunde stanna på middag..
Fick bjuda på stek med hasselbackare och kantarellstuvning....
Eller jösses vad jag svamlar... Det var bara Kicko som fick mat. Den andra donnan fick fara hem hungrig...

Bonzo den gamle mannen hade så roligt så han glömde bort att han inte är någon ungdom lägre. När Allie for hem så var Bonzo så slut att han inte orkade med någon middag. Han stöp, lycklig men trött ihop i soffhörnet, å där blev han resten av kvällen...

Nä men om jag skulle ta tag i stick-låda och sortera lite.

Tror att det blir lunch ute vid grillstaden idag.
Grillad korv och klämmacka sittandes på ett renskin.
Mmm helt okey.
Dessutom kanske vi tar en tripp till Älvsbyn och hälsar på camparna... Har ju alla barn i husvagnarna på Kanis i helgen

Ha det gott alla

1 kommentar:

  1. Tack för middag och trevlig sällskap. Jösses vilken go middag jag blev bjuden på, helt klart värt alla negerbollar i världen :)

    Önskar Allie hade däckat i sin säng när vi kom hem.... men inte. Då fick Zita sig en omgång ute i snön. Men kul hade hon med Bonzo.

    SvaraRadera