onsdag 20 november 2013

Prioritera

Godmorgon
 Idag på morgonen har jag börjat om med normalkost. Så då får vi se vad som händer. Jag är så erbarmligt less på ris och kokt fisk... Sist jag provade med normal mat var i lördags och som ett brev på posten så gick magen sönder på natten.
Nå men nu håller vi tummarna.

Jag hade det här framför mej när jag drack mitt morgonkaffe. En kartong som innehåller en julklapp jag gjort färdig i går. Så nu ska den bli ett vackert paket.
Dessutom hade jag en sats materiel som ska bli en tomte. Satt och tyckte lite synd om mej som längtar efter pysselkompisen Anna. Men hon har ju gått och blivit skolbarn så hon har häcken full. Ingen tid för nåt julpyssel i år antagligen.
Kolla... innan jag druckit ur min kopp så var tomten klar. Blev ganska söt kan jag tycka. Men ett riktigt blindstyre blev han, ser inte ett smack.

Idag har jag tänkt få fler julklappar inslagna. 
Minns ni att jag hade som ambition att bara göra egnatillverkade julklappar iår? Den ambitionen reviderade ju jag.
Minns ni att jag också gjorde om mina ambitioner och bestämde att den som får en egentillverkad julklapp i år ska känna sig stolt.
Känner mej så flexibel och smart. Man ska tordas att göra förändringar utan att skämmas för det.

Känner mej fortfarande i fasen att det är det som gäller. 
Har ju faktiskt en bunt med färdiga saker som jag ska ge bort i julklapp. Har också några saker som är påbörjade men inte klara, men jag tror faktiskt att jag kommer att göra de flesta klar i allafall....... Tror jag... Ev....
Men då var det ju det här med att läsa.... En annan av mina stora passioner... Har på bordet en superspännade bok som också lockar och pockar att jag ska läsa någon sida. 

Sen så var det ju det här med kurserna jag har på trygghetsrådet som egentligen kräver att jag sätter mej och går igen flera sidor och svarar på frågor........ Snart ska jag........

Nå men att sitta här och roa mej med bloggen är ju också nåt jag verkligen gillar att lägga ner tid på. 
Nu blev det besvärligt..... Hur ska jag prioritera?????

Tror jag ger de påbörjade alstren någon timme så här på förmiddagen....
Efter långpromenaden med jycken så blir det nog Trygghetsrådet som gäller resten av dagen...

Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar