torsdag 28 november 2013

Regnar vit småspik

Börjar dagen med att höra på radio.
Trafikinformationen säger samma äckliga hala idag också. Bilar har varit tvungen att stanna mellan Älvsbyn och Sikfors, går inte fortsätta köra innan det sandas.
Å nu är det ju inte bara halt det är ett himla blåsandes också. Men peppar, peppar ännu inte utan ström. Dessutom så är det ett par grader varmt och det snöar. Nu snackar vi inte om vackra stora lapphandskar som sakta dalar ner utan hårda saker som det smattrar om när dom landar på fönsterbrädan, dom är faktiskt mest lik frysta vattendroppar.. 
På radion kallar dom snö/regnet som kommer för småspik och så känns det.

Å själv kommer jag att hålla mej inomhus allt jag bara kan. 
Har egentligen bara ett måste ute idag: 
Hämta in ved, men om jag gör en kringgående rörelse så slipper jag infarten och gårdsplan/skridskoplan utan kan ta en omväg bakom bagarstugan å på sätt ta mej upp i vedförvaringen. Men jag tror det blir att handbära för om jag ska hämta vedkälken så måste jag likafullt över gårdsplan.

Har ju fortfarande det där med Bonzos frisyr att ta tag i...Tänk att jag är så himla bra på att hitta alternativa sysselsättningar när det är något jag helst inte vill göra. 

För övrig så kan jag bara berätta att mitt hem är redo för första advent nu på söndag. När jag tittar mej omkring så ser jag att min stil inte följer den senare stilen med allt i vitt. 
Finns inget vitt så långt ögat når... Jo förresten ett blockljus på bordet, en pappstjärna, ljusen på elljusstaken. För övrigt så går mitt hem helt i rött och grönt. Så himla fint.

Nä men om jag skulle greppa dagen och göra nåt nyttigt............ Eller det behöver inte vara nyttigt bara jag gör nåt. 

Håll nu tummarna för att det besked jag kommer att få från gårdagens provtagningen  ger bättre vibbar än förra veckans prover. 

Ha det gott alla....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar