fredag 15 november 2013

Livet leker

Hej och en riktigt god morgon på er.

Livet leker igen för fru Lundgren. Nu har jag fått ett helt dygn utan toabesök. Resåren jag druckit har gjort att jag vuxit i skinnet igen, orken och  livslusten är tillbaka.
HURRA.
Fortfarande går jag på dieten: Rostad fralla och Proviva eller buljong-kokt ris.
Men idag har jag har jag tänkt börja om att dricka kaffe... Är några dagar sedan sist, min favorit dryck och jag längtar efter varandra.

Idag har jag lite grand på programmet. Jag ska till skogs och plocka ris, ska binda en sorg-bukett till en begravning i morgon. Men redan nu på morgonen så kan jag konstatera att någon (läs jag) har förlagt sekatören. Det var ju riktigt obra.
Sedan ska jag till staden och handla lite. Tror jag ska satsa på en ny sekatör. Tanken att vara tvungen att klä julbocken utan sekatör låter inge kul.
Så får det bli.
Ja just det...min måg, han är ett kapitel för sig. Att säga att han är en som går omkring och ser hinder är att ljuga. Han har nämligen inga skrillor men han ska spela hockey-match nästa helg. Klart att jag kommer att gå ett varv runt på stan och se om jag hittar något begagnat åt honom....
-Men har du inga skridskor sa jag för ett par dagar sedan när ämnet kom på tal. Hur länge sedan är det som du åkte senast??
-Aldrig åkt, svara Kent,
-Men du ska ju spela match.
-Jo men för mej blir det nog inte så allvarligt....

Nä men kan tro det. Men vad gör man inte för att få ihop ett lag.

Resår??? skrev jag resår? Det heter ju Resorb för fridens liljor.

I går kväll var vi en sväng förbi byalokalen där några mammor bestämt sig för att försöka få barn och föräldrar att träffas en gång i veckan. Kenneth satte upp en stor bygglampa så att barnen ska se vad dom gör där på lekplatsen. Även såna som vi som inte har några barn var också varmt välkomna. Det bjöds på kaffe och fika, korv att grilla, trevligt sällskap och en värmade brasa.
Underbar idé. Hoppas föräldrarna begriper det fiffiga och tar med sina barn och kommer.

Nä men om jag skulle kolla om jag kan hitta sekatören ändå. Kan ju inte finns så många ställen att gömma den på.

Ha det gott alla.







1 kommentar:

  1. Men Ante har ett par skridskor som används filitigt, not! De kanske passar att låna för en hockeymatch, om de passar i storlek. Tror även hjälm finns :)

    SvaraRadera