tisdag 1 oktober 2013

Morgonpigg... jodå men inte värst

Hej på er.

Det här med att ha en morgonpigg make har både för- och nackdelar.
Fördelarna är att det är eldat i kaminen så det är varmt i köket när man vaknar. Det finns färdigt kaffe och en macka i kylen, tidningen intagen från postlådan ja men ni ser bilden framför er va. Det enda jag behöver är att öppna ögonen och morgonpinka så har han ordnat resten.
Han är dessutom duktig på att smyga så jag blir aldrig väckt av det han håller på och donar här inne.
Att jag sedan är en sån som inte är någon vän av att ligga kvar i sängen när jag väl vaknat gör att jag är ju uppe ganska tidigt ändå.
Kissa och kaffe pockar på.

Så var det då nackdelarna.............??? .........!!!!.........????

..............Jag återkommer i ärendet när jag kommit på nåt.

Idag ska vi göra nåt som inte är kul.
Lämna in bilen på reparation.
Vi vet inte hur dyrt det blir och hur omfattande reparationer som krävs.
Alltså hur länge vi blir utan bil.....

Så nu går jag bara och har gruv och gräv i magen. Inge kul.
Jag kanske skulle sysselsätta mej med något så jag får tänka på annat.

Vi har på morgonen byggt fler broar av spillet från sågplatsen, så det är klart. Blir mycket lättare att ta sig upp på berget både med 4-hjuling och gåendes.

Nu vet jag..... Jag ska ju göra klart i garderoben. Började igår att bära in mina kläder, alltså mina vinterkläder, lång ärm och tjockare tröjor ni vet. Så nu ska jag packa bort linnen, sommarklänningar, kortärmat och shorts.
Japp det gör jag så jag får tänka på annat än bilskrutten.

Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar