onsdag 2 oktober 2013

Skitbil

God morgon på er.
Måste lägga in en bild på en mycket nyfiken älgko som vi mötte för ett par kvällar sedan.
Undras om det var hon "Helga".
Vi hade nämligen i fjol-höst en älg som betedde sig lite vrickat. Orädd och nyfiken var hon men jag hade inte satsat många pengar på att hon skulle klara sig ett helt år... Undan både jägare och bilar......men kanske det är hon.
Skojig kossa var det då. Hon verkade tycka samma om oss.

Så var det det här med bilen då...... Skit, skräp, väldigt obra.
Repet av den läkande motorn kommer att kosta dubbelt så mycket som bilen är värd.... Kraftfullt obra.
Bara fundera ut vad vi då ska göra med bilen....... ?? Blomlåda, postlåda, torkskåp, lekstuga..... För som bil duger den inte.
Min första tanke var att gräva ner bilskrället för att slippa se den men efter en lektion av Anna hur väldigt omiljövänligt det tänket var så fick jag besinna mej. Klart jag förstår att man inte kan gräva ner en dö-bil men jag var ohyggligt sugen.... För det ska ni veta Lundgrens är inte känd för att vilja lägga ner nå mycket pengar för att transportera rumpan.
Nå men det är bara att bita ihop och acceptera. 
Skaffa en annan bil och sluta gnälla. Ska man bo ocentralt så måste man ha en bil så är det. Så det så.

Nå men nu lämnar vi det där trista ämnet.
Idag ska jag och Doris iväg på inhandlingsrunda. Det är mycket som ska inhandlas när vi nu till helgen ska servera älg-köttsoppa till ca 50 personer. Ska bli så kul och vi lagar så himla god köttsoppa. Hela byagården proppfull, gäller att tänka smart så att alla får en stol. Men vi är ju van så det trollar vi ihop
Gäller komma ihåg allt från husmans och salt till morötter och pappersdukar.

Det här är en sån där morgon när jag redan nu hunnit med både det ena och det andra fast klockan bara är 7.00
Nu ska jag gå och få mej en tretår. Hör att Kenneth fixat mej en kopp så det gäller att hålla sig framme så han inte tycker att jag är otacksam.

Ha det gott alla




1 kommentar:

  1. Hoppas ni får en supermysig köttsoppskväll. Ät en ostmacka åt mig oxo!
    Kram//E³

    SvaraRadera