lördag 12 oktober 2013

Kantareller

Jaha... Vissa ligger inte på latsidan denna morgon.

Hade så pass bara fått på mej lite kläder och hämtat tidningen när Kenneth ringde hem. Han undrade om jag kunde varmköra 4-hjulingen.... =)
Brukar innebära att dom skjutit en älg. Men se så här på morgonen är det visst två som är skjutna.... Går bra det där.

Själv var jag till skogs igår. Tog med mej en svampkorg....... utifall att.......... Men hade inga förväntningar att det skulle bli nåt.
Men ack så fel jag hade.... Hehe.
Fick ihop en liten korg med kantareller. Kul, superskoj alltså.
Nå men skogspromenaden slutade som så ofta förr.... Bonzo drog på egen äventyr.
Men det gick också bra. Han var hemma på gården före mej. Bortskämd hund, han fick skjuts från längst bort i byn av Kent och Sune. Dom var ute och byggde och plötsligt var dom med hund. Snällt av dom att se till att han inte hamnade på vägen.

Undrar vad man ska ta sig för idag då?
Verkar kunna bli en promenad i skogen, eller kanske jag skulle färdigställa lite pyssel.
Eller kanske rent möbler om i dator-hörnan. Känner att det stör mej mer och mer att det inte riktigt är praktiskt där....
Kan bli denna dag som jag åtgärdar detta.

Nå men först påtår och allt det där som man gör på morgonen.

Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar