lördag 26 oktober 2013

Nimbys och sånt

Hej igen...

I går var en härlig dator-dag.
Som sagt, satt som hela dagen och flyttade pengar mellan olika konton, kollade Facebook, sökte adresser och telefonnummer, gjorde kollage av bilder, betalade räkningar och jobbade med arbetssökning. Så himla skojigt... Allt ihop var skoj. Tack och lov för en fungerande dator.
I dag på morgonen har jag kollat om jag har nåt i kameran..Å tänk det fanns det. Jag trodde att livet bara varit svart och tråkigt medan allting gick sönder för oss. Men se så var inte fallet.
Vi har ju träffat både barn och barnbarn... Kolla.

 Här kommer några bilder från när vi var på Nimbys (Piteås motsvarighet till Leos lekland)
Jimmy och Kasper brottas. Eller vad dom nu gör?? Det gäller för Jimmy att göra bort sånt här på grabbarna medan dom är små... Tänk på ca 10 år, när dom går ihop och bestämmer sig för att brotta ner Jimmy... Då får han vad han gör,

Här har Kasper en kort mysstund med mamma.. Tur hon finns, för ...........

 Brorsan Elis har blivit så stor så han hittar kompisar överallt nu. Här har han hittat Kevin. Sen såg vi inte mycket mer av Elis den dagen...

 Farmor stickar..  Det är så ljuvligt perfekt att kunna sitta i lugn och ro om man vill, eller leka om man vill.

 Här är det uppträdande av Nimby och prinsessan ????? Tessa ???? ja eller nåt sånt. Just nu minns jag inte. Som ni ser sitter Elis längst fram i den grå tröjan. Han behöver inte sitta med trygga familjen längre.

 Här har Elis tagit upp en diskussion med Hasse sjörövaren........ Man ska dela med sig, det är viktigt. Kolla så lessen prinsessan är när hon inte får var med på picknicken.
 Kasper tycker det är lite läbbigt så han ser helst föreställningen från mamma Saras knä.


 Här en bild från bilen... Jag och Vilja och Ted sitter i den varma bilen medan föräldrar ställer upp husvagnarna inför vinterns äventyr på Kanis i Älvsbyn. Hoppas dom får roligt. Både Lindas och Jimmys familjer kommer att vintercampa där.


Här har vi distriktsmästerskap i fula grimaser och hemska miner..


 Som enhällig domare så utser jag mej som vinnare  över Kent....

Den här fula gubben får ett hedersomnämnande...

Ja jisses när man är så här söt så är det svårt att vinna i en fulhetstävling... Men hon gör så gott hon kan. Kämpar väl kan man väl säga..

Mitt i tävlingen var Vilja tvungen att visa Kenneth hur saker och ting funkar på klösbrädan... Morfar kan ju ingenting.

Nå men iallafall så vann jag.

Så det så..

Ha det gott alla.








1 kommentar: