måndag 28 oktober 2013

Inlägg på kvällen

Ur led är tiden...

Att ställa om klockan så här är för mej nåt otroligt jobbigt. Jag blir sjuk... Känner mej alldeles snurrig, fullständigt urlakad och dyngtrött...
Har jag varit klar nog så att alla förstår att jag är ner på knä och att jag har stöttat upp ögonlocken med tändstickor.
Så därför kommer det ett inlägg så här på kvällskvisten. Det är ju inte nåt jag annars sysslar med. Kvällsblogga alltså.
Nä uppe med tuppen och skriver. Men se nu är det en nödåtgärd. Jag kan inte tänka mej att något annat kan hålla mej vaken förbi 1900- sträcket annars...

Här kan ni få se en bild på äkta barnarbete. Bilderna är från i helgen när Vilja sov här, på morgonen var vi tvungen att få in lite vet. Men det var så långt in att krypa för att fylla vedkorgen så jag släppte in de små och så stannade jag och vedkorgen utanför. Under glada tillrop så gjorde barnet jobbet... Listigt eller hur?


Gudars vilken listig mormor jag är=)

Nå men det här med höstar är väl himla spännande eller hur? I går var allt täckt av ett härligt lager med vit fin snö. Lite småkallt som det ska vara när det håller på att bli vinter... Idag.... men skitväder, just nu så regnar det så det dånar... Går knappt att göra sig hörd här inne.
Inte ett dugg vit och fin snö kvar, bara ett blött mörker som dessutom är glashalt...
Så du Annica... Jag skojade bara... Vi har inte alls vitt och fint...
Undras just hur mycket det blåser på Marcus och My i Göteborg,  Gigi i Danmark,  Annica där längst ner i Norge och ni andra där nere. Ser på TV:n att det gäller att hålla i hatten... Glad är jag som bara sitter här med regn på taket och blixthalka på gården..
En baggis.

Nä men jag måste visst gå och göra mej en kopp kaffe till. Kanske jag kan hålla mej vaken en kvart till.

God natt på er och Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar