onsdag 16 oktober 2013

Datahörnet

Hej och godmorgon.
Jösses vad ni är morgontidiga.
Redan har många varit in och kollat om jag skrivit nåt idag. Eller så var det bara för att se om det blev nåt av städningen i går.
Å det blev av att göra nåt åt datahörnet som så länge har behövt ett rejält lyft.

Nu är det en betydligt snyggare vy när man kommer in hos oss. Den tråkiga dörren har jag dock inte åtgärdat ännu. Men Kenneth och jag ska spika ihop en fuskpanel och sätta över. Det kommer att bli så bra så.

 Här är ändringen från en annan vinkel... Tänk jag som tyckte det blev så fint ser ju nu att det är bara att fortsätta att plocka bort grejor... Jösses vad prylar jag har framme. VA dumt.





Nå men det blir ju ibland vissa sviter så här efter en ordentlig röjning. Där jag likaså höll på att stuva runt på grejorna så gav jag mej ju på damm och smuts också. Å i ett datahörn finns det många sladdar och kontakter att dra ut som sen sak tillbaka på rätt plats...
Naturligtvis så ska det ju strula lite också.
Denna gången var det internet som spökade. Vet inte hur många gånger jag kollade sladdarna och ändå fick jag bara till svar att Internet "inte var tillgängligt saknades en anslutning"..  Till sist gav jag upp och SMSade Kent (mågen ni vet). Han som varit med förr när jag ger mej på datorn lovade att dyka upp på kvällen och hjälpa mej.
Nå men lugnad så fortsatte jag med annat.
Hur det nu var så glömde jag av mej efter någon timme och gick min vana trogen till datorn för det var nåt jag skulle kolla på internet..... Döm om min förvåning när allt fungerade precis perfekt.

Tekniken alltså!!!!!

Såg ni de stora knapparna som står längst in? Inhandlat förra veckan på IKEA. Tyckte dom var jättefina. Så direkt var jag tvungen att göra en tavla av vanliga små röda knappar (hjärtat till vänster på samma hylla)



Det blev ganska kul så nu ligger jag i fas att göra ett liknande men med gröna knappar å då blir det en trollslända.

Nä nu ska jag ta itu med dagen.

Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar