tisdag 29 oktober 2013

Bussturlista

Så ja, nu blev det rätt.
Jösses det är inte så länge sedan jag satt här och knappade in ett inlägg i bloggen.

Klockan är nu 6:40 och jag är uppe med min kaffekopp. Bänkad framför datorn och sugen på att få skriva nåt. Fingrarna hoppa som av sig själv, sugna på att få skriva.....
Just det. Måste skriva ett mail.... återkommer.

Så nu är jag tillbaka. Det är nämligen så att mitt i allt det här tråkiga som hände förra veckan så hade jag köpt  en ljudbok som skulle avlyssnas genom mobilen. Men eftersom det just då var bestämt att allt skulle rackla så gjorde även installeringen i appen på telefon så, racklade alltså.
Men se då hade jag tur och fick tag i en mycket tålmodig Johan på supporten. Han hjälpte mej så det kom igång. Det blev många mail och mycket instruktioner, dessutom så fick han radera allt så det gick att börja från början med installerandet.
Så det var det som måste göras innan jag glömmer. Tacka för hjälpen..
Den bokbuss som blev inställd förra veckan kommer idag i stället..... Ja men ni hör här håller som det mesta att rätta upp sig till det bättre.
I går var jag på stan. Passande sysselsättning i hällregnet. För det var då inte läge att vara ute i skog och mark.
Träffade min jobbcoach. Han brukar ha lite så kluriga saker som jag ska tänka på, ibland har han ideér om vilka jobb jag kan söka..... Det här med arbeten är en bristvara just nu. Det enda han hade med sig var att man söker en som kan ta över lunchrestaurangen på ABB i Öjebyn. Jo tjena, fixa mat och fika till ca 100 personer per dag. Det är ju jag i ett nötskal.... Eller kanske inte det. Så ni hör ju. Stor brist på jobb här i kring.
Efter träffen så hade jag nästa träff på väntelistan, Det var en lunchdate med Kenneth. Alltid trevligt att få träffas så där mitt på dagen.
Sedan blev det en shoppingtur med Anna. Brun och fin just hemkommen från Turkiet. Hon var i behov av kläder så det blev att fixa inifrån och ut.
Det hela avslutdes med att veckohandla på COOP. Det är ett himla äventyr ska jag säga.
Där byggs det om. Alltså hela butiken flyttar, allt på en gång. Det är ett himla sökandes. Men det är ju bara att ta det för vad det är: Ett söka-och-finn-äventyr.
Jag träffade både Jennie och Annica (dom jobbar där) och undrade naturligtvis hur dom gör för att hitta nåt.... Hihi, det gör dom inte heller. Kan som förstå det i den röran. Nå men dom hade sina leenden påklistrade så då trivs man som alltid som kund.

Just det jag har en sak till som måste kluras ut.
Jag har läst på här på internet när det gäller lokaltrafiken i Luleå. Jag ska nämligen på torsdag-morgon lämna in bilen på Jenglunds på banvägen och ta mej med buss in till centrum på ett möte.... Att läsa sig till vilken buss man ska ta och var man ska kliva på är en riktig nöt att lösa.
Känns lite hopplöst just nu men kanske att jag kan få lite hjälp av någon som vet var man kliver på och när det kan tänkas komma någon buss....

Nä men nu är klockan snart halv åtta. Kanske dax för en påtår och komma ur det nyinköpta nattlinnet.

Ha det gott alla



2 kommentarer:

  1. Åk till Loet med länstrafiken, promenera till centrum. Tar 10 min. Mycket enklare än att söka lokaltrafiken :)

    SvaraRadera
  2. Å hur tänkte du jag skulle bli av med bilen hos Jenglunds då???? Den ska och få en ny CD-spelare

    SvaraRadera