tisdag 8 oktober 2013

Bilköp och villainbrott

Hej och hå..

Det där med bilar alltså.
Hela morgonen har jag och Kenneth suttit och skummat igenom bilannonser. Jösses vad många bilar man inte vet ett dugg om.
Man kan ju inte hålla på att bedöma dom efter färg hela tiden, måste kanske veta lite mer innan man köper.

Just nu gav då maken upp och gick ut och byggde en bro bakom ladugården i stället. Det är han mycket bättre på än att förstå sig på bilar.
Själv tänkte jag inte göra så mycket innan vi ska iväg och vara barnvakt en liten stund..
Undrans vad vi ska sysselsätta oss med?
Om man frågar Vilja så är det säkert nåt med drag i.... Inte sitta och läsa eller se TV.
Nå men det passar mej perfekt känner jag.

Alla som bor i Boden vet ju om att det råder en massiv flodvåg av villainbrott just nu......... Fy så trist för de som drabbas...
Att folk blir ängslig och det med rätta är ju bara att konstatera när det har varit kring 20 inbrott på sista veckorna.
Ingen vet ju vem det är ännu. Polisen tror att det är Bodensare för annars hade det ju följt mönstren att det pågår nåt dygn och sedan drar man vidare.
Dessutom verkar dom vara otroligt diskreta, smälter in väl i villaområdena.
Träffade ett par som var drabbat, i helgen på köttsoppan. Jag kan verkligen känna ända in i bröstet hur trist det är att få sitt hem upp och nervänt, allt igenomsökt. Dessutom de där sakerna som försvann...... Handen på hjärtat mina vänner: Hur många har inte hemma gamla ärvda guldsaker, de som aldrig används men som man för allt smör i Småland inte vill mista????

Nä men vad lessen jag nu blev....
Ett ljus i mörkret är ju artikeln om Vera....
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7902605

Nä men om jag skulle gå igenom mina garn och se om jag har så jag kan sticka lite tjocksockar, det behövs både till barnbarnen och till mej och Sara.

Ha det gott alla


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar