fredag 25 oktober 2013

I am back

Hurra... gudars vad jag längtat.

Tänk vilket beroende datorn har blivit...
Varit utan nu i över en vecka och det stället till problem.
Ska bli superkul att betala räkningarna. Sen tänkte jag att jag ska sitta och föra över pengar mellan kontona, fram och tillbaka, bara för att jag kan.

Sen i lördags så har ju tankarna gått lite fram och tillbaka om det här med livet.
Livet som vi tack och lov inte har något facit om hur det kan bli och när det är slut.

På lördag morgon blev det så påtagligt. Spelar ingen roll hur mycket planer vi har för framtiden, ibland så blir allt bara annorlunda.
Där i skogen på väg till den älg som just fällts så var det slut. Av de tre jägarna som var på väg att hjälpa till med den skjutna älgen så var det bara två som kom fram. Visserligen så är det ju varje jägares dröm att få sluta sina dagar just så. I steget på väg genom skogen.
Eller förresten jag tror att det vore nog allas dröm att få dö så. Frisk på promenad i skogen och så plötsligt släcks lampan. Slut, klart.
Inga långa vistelser i någon säng där man sakta vissnar.
Jakt-gänget fortsatte att vara tillsammans resten av dagen. Det var nog bra för det var många gånger som tankarna och behoven att prata kom över en.

Så att vi sen haft något våldsamt otur här hemma det är ju bara världsliga saker. Kort resumé:
-Började ju med bilen... Var ju bara köpa en ny.
-CD-spelaren är trasig så vi ska få en ny... Men nu är vi ju så himla teknisk så hur mycket tror ni vi försökt innan vi har gett upp och konstaterat att det är inte vi som är korkad, den är trasigt.
-Vattenpumpen i källaren gav upp. Vi har anat det en tag att det skulle sluta så men ändå... Inte just nu.
-Vattenmannen kom och bytte pumpen just när jag satt hårfärg i huvudet. Blev 1 timme och 10 minuter istället för 35 minuter. Jaja det blev bra ändå.
-När jag skulle spola på toaletten efter vattenpumpsbytet så exploderade något i toalettstolen... Bara kasta sig iväg och köpa en ny toalettstol, hela spolmekanismen åt pepparn.
-Bokbussen var tvungen att ställa in sin tur i veckan. För er som känner mej så förstår ni att det var ett rejält bakslag. Mats,  har fått sina ögon opererade så Ulrika kände inte för att fara ut på vägarna med en blind chaufför... Tråkigt men jag har en viss förståelse.
-Dessutom hände ju det mesta av det här medan vi inte hade en fungerande dator eller internet. Att routern inte heller fungerar gör ju att vi inte kan använda varken surfplattan eller mobilen heller. Har ju ett superkasst mobilnät här i mitt paradis...
Hade jag nu bett Kent om hjälp på en gång så hade det ju inte tagit så lång tid att få det att fungera, men se nu tänkte jag att jag kan själv....... Med massor av samtal till så kallade supporters och massor av tid till att läsa text så gjorde jag nog allt bara värre. Men efter två kvällar med Kent så är datorn igång och internet fungerar...  Tack och lov för den mågen.

Nå men nu tror jag inte att det var något mer deppigt som hänt sedan sist.

Nu tar vi något skoj i stället:
Anna är och shoppar i Turkiet. Passar även på att fylla jämna år.... Grattis på dej.
Calle och Doris far till Lettland idag. Där ska dom masseras, simma i lera, fila naglarna, äta gott, umgås med trevligt folk, å jag vet inte allt mys dom ska ha för sig där på anläggningen dom ska till.

Jösses det blev inte en enda påtår medan jag satt och skrev... Som sagt det fanns ett visst uppdämt behov.

Nu kanske jag skulle göra nåt annat en stund.. Sätta mej och vara arbetssökande  vore nog på sin plats. Inga problem nu när jag har internet.

Å ni..... Om ni måste ut idag var försiktiga, det är snorhalt. Underkylt regn i natt gör att allt är som överbyggt i en glashinna...
Den varningen gäller ju inte för Åse, Gigi, E, Rune och ni andra som inte bor vid norrbottenskusten.
Så var rädd om er.

Ha det gott




1 kommentar: