söndag 6 oktober 2013

Två dagar efter köttsoppan.

Söndagsmorgon.

Hejsan på er alla bloggläsare.

Dagen i går gick i återhämtningens tecken.
När jag vaknade av att Elis var pinknödig så kunde jag inte somna om efter det. Men eftersom det fanns sovande karlar både högt och lågt i huset så valde jag att ligga kvar.
Där jag låg så kände jag mej som en rostig dörrhasp. Stel och trög att ändra läge på. Gruvade nästan att vara tvungen att kliva upp. Nå men så småningom kom jag mej ur sänghalmen.
Det gick faktiskt flera timmar på morgonen innan jag kände att jag hade kroppen med mig.

Alltså älgköttsoppan på fredag-kväll blev så bra som vi önskat. Knökfullt med folk, hög ljudnivå och dessutom såg dom ut att gilla maten.
Nöjda och glada var ju vi som ordnat det förstås.

Till ett annat år kanske vi måste byta lokal. För det räcker med bara någon fler anmäld så räcker inte byalokalen till.
Eller så får vi göra som Linda sa: ordna med mingeltallrikar och kasta ut bord och stolar, då ryms vi ännu fler.

Jag höll ju inte på att hinna ta några bilder, men några blev det i allafall jag lägger väl in någon:
 Här sitter tre underbara barnbarn. Det är resterna från älgköttsoppan som avnjuts. Ljuvliga barn alltså.

 Här är Doris mitt i förberedelserna. Har inte  kolla på vad vi just avhandlade men säkert nåt väldigt viktigt. Det är mycket som ska stämma på centimetern när man ska få allt att funka, både sittplatserna, allt som ska rymmas i det lilla köket och att inte maten blir för snålt tilltaget.
 Mysig vän det där.... En sån skulle ni ha.

 Sanna...... Vackraste Vändträskaren. Som vanligt strålande glad.

 Här är mina barn. Linda och Jimmy. Kent har fått tag i en som vågade vägra köttsoppa. 
Arvid hade egen mat med sig.

 Här tror jag man pratade om  folk från förr. Kåre, Björn och Kjell.

 Stig och Ros-Mari ställde upp på bild.

Christer ställde också upp på bild. Tur för mej som ville fota.

Nu tror jag att jag ska söka redan på mina joggingskor. Kenneth har just burit in gåbandet på begäran av mej. Det har fått stå ute i ett förråd under sommaren. 
Känns kul att komma igång.

Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar