tisdag 15 oktober 2013

Tvättställslampa

God morgon på er alla som läser min blogg.

Måste ju visa er en bild på min nya lampa över tvättstället.

TADA..... 
Andra skulle nog påstå att det är en taklampa som man egentligen ska ha över ett matbord.
Men det ser ju ni, mina smarta läsare, att det finns inget matbord bara ett tvättställ alltså måste det vara en tvättställslampa.
Det blev helt perfekt, Rejält lyse som inte bländas. Känner mig så nöjd.
Ett av alla bra köp som jag lyckades med så bra på IKEA.


Här ser ni nåt som jag inte är så nöjd med.
En underbar skåp som Sara har kommit med. Två av lådorna står ute i snickarverkstaden. Måste slipas lite dom går så erbarmligt tungt att öppna och stänga. Sen på skåpet har jag travat en massa konstigheter. Det har jag bestämt att det är dagens uppgift. Det ska snyggas till. Men alltså vad i fridens dagar ska jag ställa där så jag kan lura ögat att det inte är en stängt dörr där bakom??? Det blir en nöt att knäcka. En stor fyrkantig spegel hade ju inte varit helt fel eller en stor tavla, men se det har jag inte heller..... Hmmm.
Att jag inte har tagit tag i bekymret tidigare är att jag inte vet vad hur jag ska lösa problemet..... Är det någon som kan komma med ett tips...

Minns ni att jag sa att denna julen ska jag bara ge bort julklappar som jag gjort själv....... Har börjat vackla i den föreställningen. Nog är det himla roligt att kunna köpa när man kommer på nåt riktigt fiffigt att ge bort.. Nå så då har jag öppnat den dörren. Genast så blev livet lättare, mindre prestationskrav. Med andra ord. Blir det hemgjort så får ni räkna det som bonus.....

Nå men starten på dagen blir som den brukar. Kaffekopp, blogg, så mera kaffe sen alla morgonrutiner.
Nu är det två första delarna avklarade så nu blir det "mera kaffe".

Ha det så gott alla.

1 kommentar:

  1. Vad fint det blev! :) Jag funderar på att försöka hitta en begagnad kristallkrona och hänga inne på toan. Varför inte liksom? Tror det skulle bli läckert! KRAM från mig och Levis.

    SvaraRadera