fredag 18 oktober 2013

Rattmuff

Hej och godmorgon på er...

Så just på Facebook att kompis Maria sitter vid sitt köksbord och gör ätbara blommor... Hon hade gjort 200 stycken tror jag.
Undras vad hon ska göra med dom? Baka nåt och komma ut och överraska mej??
-Hmmm.
Antagligen inte. Det är väl beställning av någon som vill ha lite snyggt fika att ställa fram eller någon som beställt en sån där snygg tårta.

Å här sitter jag och ids inte ens röra ihop en sockerkaka..... Suck.

I går var en sån här dag när jag hade massa ärenden att uträtta.
Det var provtagning på vårdcentralen i Boden
Kaffe och macka hos Anna. Viktig, var på väg för lågt i mitt socker så den satt som en smäck.
Rusa runt på affärer i Luleå, behövde rattmuff, en blomma att göra ett höstarrangemang till bordet, en present till Vilja när hon fyller 3 år.
Har fortfarande inte hittat en rattmuff..... Är det ute med rattmuff? Inte ens på bensinstationer har jag hittat någon.
Möte på trygghetsrådet i Luleå. Tuffa puckar, det är inte bara ETT med det här att söka jobb.
Ja men vilken tur att man är arbetslös så man hinner med allt.

Är ju sugen på att följa med Kenneth på jakten i morgon, men jag har ju än i färskt minne hur sabla kallt det var förra helgen. Det gäller att klä sig ännu mera. Å det i sej är ju ingen konst. Konsten är ju att man ska var klädd så att man klarar en rask promenad till passet utan att bli för varm, för att sedan kunna sätta sig still och sitta still flera timmar utan att bli kall. En tjocktröja har jag ju i ryggan men som sist skulle det ha varit en skoteroverall jag fått dra på mej när jag  kom fram. Men den är ju lite bökig att få ner i min lilla rygga. Blir till att fundera idag hur jag ska göra.

Ja just det ja. Minns du att jag tog på mej skulden att inte datorn ville släppa ut mej på internet när jag städat i datahörnet.... Typiskt mej att ta på mej skulden.
När jag nu tänker efter så har det ju varit ett längre tag så att jag bara släpps ut ibland.

Det bara snurrar sakta ett hjul på skärmen åsså kommer det fram en text som säger att det inte går att komma ut på internet. Vet inte hur ofta jag stängt av både modem och router och försökt igen på några minuter. Ibland har det rätat till sig men lika ofta är det bara att gå därifrån och göra annat.

Ohyggligt retsamt. Man kan ju bli galen för mindre.

Nä men nu tror jag det är dax att ta tag i dagen.

Hoppas ni får en bra dag... Det är ju fredag.

Ha det gott alla

2 kommentarer:

  1. Biltema och Mekonomen har rattmuffar!
    Kram//E³

    SvaraRadera
  2. Jamen just det. Biltema hade vi varit på... Där hade dom bara rosa muffar !!!! Mekonomen hade jag inte ens tänkt på. Den ligger lite ocentralt här i Boden. Men se nu är det löst. Hittade en varm och gosig på en bensinstation i Piteå.

    SvaraRadera