torsdag 10 oktober 2013

IKEA å sånt

God morgon på er.
Men se nu känns här tomt........ Kenneth har börjat om att jobba efter 2½ veckas ledigt. Blä.
Så det gäller att göra vad man kan för att gilla läget.
Jag har så skojiga saker för mej på morgonen:
Går igenom mina påsar från IKEA. Känns som rena julafton.
Hittade en massa saker som fanns på min handlingslapp åsså en massa saker som inte fanns på min handlingslapp
Alltså, vi hade en lååång härlig dag igår.
Roligt sällskap och som sagt en massa bra köp. Har inte hittat än nåt som jag ångrar att jag köpte.
Däremot har jag kommit på saker som jag skulle kommit på när jag var där.
Nå men det var då detsamma. Det kommer fler resor.
Innan FAm Landsträm och Hedkvist drog vidare upp mot A-jaur så åt vi en raskt hoprafsad middag. Vegetarisk tacco-gratäng. Finns nog inget snabbare att bjuda på i middagsväg.

Jag fick en inbjudan av Inga-Lill att komma upp till henne nästa gång hon är långledig. Ska bli väldigt skoj, jag längtar. Kommer aldrig att sluta förvånas över hur vi kan trivas så otroligt bra tillsammans och det finns ju som sagt tidigare inte många likhetstecken mellan oss. Förunderligt...

När vi kom på IKEA så mötte vi Familjen Laestadius/Lindström där... Den där Anna L hon hade en sån där himla bra dag. Så där som att plötsligt hitta den soffa man just bestämt sig för toksänkt i pris bara för att kartongen spruckigt. Dessutom blev dom framplockad till en extrakassa så dom slapp köa som vi. Hehe. Det är bara att gratulera.

Nä men hur ska jag ha det nu då??? Ska jag sitta här i nattsärk och tjocksockar eller ska jag rycka upp mej och göra dag?
Allvarligt talat så tror jag inte det blir så mycket gjort..... Känns alldeles för mycket måndag idag. Gillar ju som bekant inte måndagar. Nå men det innebär ju att det inte blir så lång vecka innan Kenneth är hemma och ledig igen.

Nu....... Startar jag dagen.

Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar