torsdag 9 maj 2013

Ved, regn och ungar

Vedarbetet är just nu stängt pga regn.
Kan vara skönt att sitta inne och bara slappa också.

Vi startade ganska tidigt på morgonen och fick bort massa av veden, det var ju smart att ta väderprognosen på allvar.


Lite förmöget alltså. Det är Torsdag och Kenneth är hemma och ledig, blir som en guldkant på tillvaron då.
Tänk att det ska vara så himla kul att vara tillsammans. Nå men han är min bäste vän och har varit det under massor av år.

Vi har ju fantastiska ungar....... Undrar om jag sagt det tidigare?
Jo men det har jag ju. Eller ???
Tala om att det är en rikedom, dessutom att ha dom så nära så vi kan träffas ofta.
Ni vet Linda och Kent som brukar bjuda på middag när vi är på väg hemåt. Improviserat, det gillar vi ju. Att dom kommer hit eller att vi kan köra in där på vägen hem från stan för en lite pratstund, en kram och sen hej då. Det händer flera gånger i veckan.
Värdefulla minuter.

Jimmy och Sara som då bor 45 minuter bort kan vi ju inte bara träffa några minuter så där nästan varje dag. Men ofta träffas vi. I går kom dom upp med påsar med mat, här skulle grillas. Så då blev vi bjudna på riktig festmiddag. Sen bara en kort pratstund, kram och hejdå.

Jösses vad jag verkar vara känslosam i kväll då........

Nu lägger jag in några bilder från igår.
 Så här såg det ut på morgonen innan jag började med att försöka få in veden. Tänk att färsk ved kan lukta så himla gott. Å som ni ser så bjuder vädret på strålande sol.

 Jimmy och Zack har samma stil när dom vilar middag. Med benen i kors. Ganska fina.


 Här är det spel på hög nivå. Farfar med sina spelkompisar.


Återigen en sovande valp. Han är inte så stor, hoppas jag kommer ihåg att ta en bild på honom om 6 månader. Skulle tro att det syns mer hund och mindre husse då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar