fredag 10 maj 2013

Regn och räven

Men det var det värsta vilket surväder det blev idag. Nu räcker, det tack så mycket.
Jag och maken började med veden på morgonen och höll på till vi var blöt ända in på skinnet.

Då tog vi en välbehövlig paus.
 Bytte kläder och hängde 8 par handskar på tork. Livet blev lite lättare sedan vi fått i oss lite lunch. Vi tog en roadtripp in till the big town called Boden. Köpte några liter mjölk och så gick vi på Opalen, tittade på folk, drack kaffe och pratade med John.
Väl hemma igen så for jag under täcket...... Slutar inte frysa. Tuffingen jag bor med gick ut och gjorde ett pass till med veden.

Men jag måste visa en före och efter bild........... Aj då.
Glömde ta före bild.
Jag har haft en rävunge i plast i några år som suttit i skogen eller nere vid vägen och tittat på bilar. I höstas bestämde jag mej för att kasta bort eländet  Den hade nämligen ändrat färg. Från mysig rödbrun till blekt gul-grön. Inte vacker med andra ord. Så den hade gjort sitt. Här i veckan så stod den nere på mjölkbryggan där jag råkat glömma den när jag på min väg att kasta räven kom på att jag skulle ta upp posten på samma gång.... Det var det där med minnet.
Då får jag ett mail av Lena, hon med Café Rävasten. Hon hade sett min räv och undrade om jag ville sälja den.

Men med glädje ska hon få min räv. Den ska få bli en Rävastens Räv. Han, Räbbe alltså är stolt som en tupp.
Dessutom så kom jag på att jag skulle se om jag kunde göra nåt åt den gröna färgen. 
Det kunde jag.
Nu är den återigen Röd-brun. Räbbe kommer inte att behöva skämmas för sig eller vad tycker ni?

TAAADAAA:


Ikväll kan vi bli storfamilj igen.
 Jimmy och Sara är hemvärnsmän och just nu har vi ju en 20-årig flicka i Boden som varit försvunnen snart en vecka. Huvva hemska tider.
Nå men Jimmy har blivit utkallad att söka och Sara väntar att även hon ska bli utkallad. Så då kommer hela gänget hit där det finns hund och barnvakter =).......... Två stycken till och med.

Men vi kan väl hoppas att dom hittar flickan välbehållen innan kvällen.

Tänk om jag någon gång lärde mej hur man kopierar bilder från internet, men det verkar dröja, men jag kan länka =)
Jag har nämligen hittat en sida på en människa som tovar hundar i ull. Helt bedårande. Massor med olika raser.
Bland annat på Border. Helt fantastiskt alltså. Här är länken:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=460609967349032&set=pb.157532680990097.-2207520000.1368198881.&type=3&theater

Jösses nu kom gänget. Bäst jag slutar.

Ha det gott alla





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar