måndag 27 maj 2013

Dagen efter morsdag

Men vad är detta.... Mulet. Nu har man ju blivit bortskämd med stor gul sol utanför dörren.
Jaja, det blir en bra dag med eller utan sol.

I går var det ju morsdag. Alla barnen var hem, utom Sara och Kent.
Morsdag kändes inte annars än andra helgdagar. Att ha ungarna så nära att vi kan träffas nästan varje helg är ju en gåva.
Känns förmöget.
Många skratt, ungar och hundar som hittar på saker hela tiden.
Att vi sedan kunde vara i mygghuset var ju inte helt fel det heller.
Jimmy grillade och vi åt, som tokar dessutom, vi höll på spricka efteråt. Gott var det.

Men det här med sommar i maj. Känns underbart men en liten tagg sitter i en, ska det verkligen hålla utan bakslag. ???!!!??
Men för att ta ett talesätt som både jag och kompis Kicko brukar använda oss av: Se till att ta ut glädjen i förskott annars kan du bli utan.
Så nu njuter jag av sommarvädret. Blir det gott om sämre väder får jag väl ta det då.

Men på tal om Kicko.
Hon är ju en sån där som gillar hästar. Å nu menar jag inte att bara titta på bilder på dom utan verkligen använda dom som hästar är gjord för.
Nå men naturligtvis så skulle dom på det där storloppet.......... Mina kunskaper räcker till att det var i helgen, det var söder om Uppsala, det handlar om hästar.
Så Kicko lastade bilen full med ungdomar och dammade iväg. Att det var söder om Uppsala vet jag för på väg hem, igår kväll, kring Uppsala så gick bilen sönder............ Långt hem då........ Så nu sitter Kicko med en massa ungdomar i en betydligt mindre lånebil på väg hemåt.
Tänker på er och hoppas det går bra.

I går duschade vi ute för första gången denna sommar. Vattenvärmaren och allt som hör till kom på plats igår. Har aldrig hänt att vi fått fram det redan i maj. Skönt med dusch ute.

I dag gäller det också att fånga dagen.

Ska hinna måla båten för i år tänkte vi hinna sjösätta innan det blir höst.

Måla sista varvet inne på toa är också på programmet.

Göra en bunt med gratulationskort.

Jag har under en längre tid samlat tomma kaffepaket. Det ska bli väskor av dom.
Har så smått dragit mej för att göra väskorna, men så i helgen kom jag på varför....... Det är både väldigt mycket kaffe som hamnar både här och där, knastrigt och fett. Inge mysigt men så kom jag på: Altanen. Det är klart att jag ska ta ut ett bord, symaskin, sax och klädnypor. Kommer att bli en perfekt arbetsplats.

Funderar på om jag skulle lägga i någon bild som avslut. Det är väldigt lika bilder jag tar just nu eftersom vi mest är i mygghuset........... men ni får väl hoppa över dom om ni blir less.





Funderade varför det inte fanns några bilder på Linda eller Kasper..... Kom på det efter en stund, det var dom som var pressfotografer i går.

Nä nu ska jag ta mig en påtår... Det där med varannan vatten funkar fortfarande inte. Men snart kanske, tror jag.

Ha en bra dag alla.

2 kommentarer:

  1. Morgonens höjdpunkt är att få krypa upp i soffan och läsa din underbara blogg :) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är snäll du Anna. Men det är himla roligt att veta att det är fler än jag som läser den=)
      Tack för din blogg också. Men jag skulle vilja se dubbelt så många bilder på Levis utan att det skulle göra nåt.
      Kram

      Radera