fredag 24 maj 2013

Kaffe å sånt

Fredag....
Strålande väder ute även idag.
Blir till att sitta ute idag med min bok.

Ingen aning vad vi ska äta till middag.????

Lönen har kommit. (Kenneths lön alltså)
Räkningarna är betalade.

Ska på Murkeljakt i helgen

Ska måla andra varvet på toa idag.

Låter inte helt fel.
Blir nog väldigt bra det här.

Vilja har flyttat ifrån oss för denna gången. Nu är mamman ledig i flera dagar å så är ju pappan på väg hem från sitt " jobbar långt borta." om dett par dagar.
Den frasen " jobbar långt borta." är Viljas förklaring när man frågan var pappa är.

Men alltså det här mad varmt o h skönt, jag ljuger nog lite om jag ser på hur jag har klätt mej även denna morgon.
Det är Fleece-tröja, shorts, och tjocksockar.
Jaja, innan kvällen är det nog varmt så jag kan lossa på Fleecen och Tjocksockarna.

Klockan är snart 10 och jag har jazzat runt här i 4 timmar och inte hunnit ner till vägen och hämtat dagstidningen än....... Har jag verkligen så mycket att göra eller är jag bara ofokuserad?
Det kan man ju fråga.

Dessutom har jag tagit tag i problemet med mitt kaffedrickade. Det blir bara mer och mer, känner att magen försöker säga åt mej att lugna mej lite.... Men jag lyssnar naturligtvis dåligt.
Men nu blir det varannan-vatten.......................... igen..
Tidigare har jag bestämt att efter varje kaffekopp ska jag dricka 5 dl vatten innan jag får nästa kopp. Men hur lättlurad är inte jag.?
När jag blir sugen på nästa kopp så vet jag att jag inte druckit vattnet, men hockus pockus så glömde jag  bort och dricker kaffet ändå.
Men nu har jag sagt till på skarpen. Fattar du vad lång morgon det blev eftersom jag satt vattnet före kaffe nu. Alltså 5 dl vatten började jag dagen med innan jag fick dagens första kaffe.
 Puhhh, Det var en pärs men se nu har jag druckit två glas vatten redan... Önskemängden vore att få i sig 2 liter per dag.

Nå men det blir att jobba på det...

Nu ska jag gå och hämta tidningen och sätta mej ute i solen.

Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar