tisdag 28 maj 2013

Inbrott och räkor

Pust och stön.
Sitter här med mitt stora vattenglas och längtar efter kaffe.

Men idag går jag ut hårt.
Det blir Blogginlägg innan jag har fått morgonens första kaffe. Jag har inte ens lokaliserat var glasögonen har haft konferens i natt.
Men det blev ju så trevligt när jag plötsligt förstod att det inte var bilder från mygghuset som skulle in i bloggen...... Det är matbilder i stället =)

I går blev det att vila middag för Monika. Jösses vad trött jag var efter att ha målat båten.
Våran båt är inte vacker, inte lätt att underhålla, går knappt att ro (för bred), men den känns otroligt stabil.
Det är en gammal militärbåt. Gjord för att rymma många. Å det gör man, ryms många alltså. Eller så kan man fara ut bara några stycken och sova middag i den. Myggfritt. Ljuvligt.
Kenneth tror jag blir rastlös av att sitta i båten så det har inte varit prio ett att få den i sjön i några år.
Men se nu ska det ju fiskas med barnbarn, då blev det plötsligt viktigt att sjösätta.
Ingen gladare än jag.

Glaset tomt...... Kommer strax.

Dagens första kaffekopp, den går inte av för hackor.
Mmmm.

Igår var jag in på polisens hemsida. Läste där om ett villa inbrott i Vändträsk. Stackars människor, det ska vara riktigt fasansfullt och veta att någon har varit in och rotat i en saker, stulit saker och kanske förstört. Å så tråkigt.
Eftersom jag är ett troget fan av Facebook så använde jag mej av en sida som jag gjort för någon månad sedan. Sidan kallar jag Vändträsk då fattar ni vad som finns där.
Jag gjorde en förfrågan om någon visste var inbrottet varit.. Nä det visste ingen men Marie hade haft besök av två poliser som undrade var Vändträsk 70 låg. Så nu sitter vi här och funderar var det kan ligga eftersom inte ens Polisen hittade det.

Nå men nog om det.
Bilderna alltså:

Kent (mågen alltså) jobbar ju i Norge. I går var det så dags för honom att komma hem på sin ledigvecka. Å med sig hem hade han:
Taddaa.
Färska räkor. Direktimport. Men fatta så gott. Satt mej direkt ute på bron och skalade ett par.
Blev ändå kvar så jag kan bjuda någon....

Å så årets första murklor på förvällning. Hittar inte så väldigt många men de är fina de vi hittar. 


Så, då har jag skrivit av mej lite skrivklåda. Nu ska jag gå ut och göra upp eld under värmaren. Blir en skön dusch ute. 
Idag bär det av till staden. Ska till diabetessköterskan. Tror jag var 2007 sista gången så det är hög tid.

Ha det gott alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar